Praha chce propojit Opencard s In-kartou Českých drah

Praha – Představitelé projektu pražské karty Opencard, která slouží mimo jiné jako nosič časové jízdenky pro městskou hromadnou dopravu, by chtěli propojit část služeb Opencard a In-karty, na kterou si časové jízdenky nebo oprávnění ke slevě nahrávají zákazníci Českých drah. Podle pražského radního Milana Richtera schválila městská rada memorandum o spolupráci s ČD.

„Dohodli jsme se na integraci obou systémů,“ řekl Richter. Cestující tak v budoucnu pravděpodobně dostanou možnost používat k cestování pražskou MHD i vlakem pouze jednu kartu. Magistrát a dráhy by zároveň měly spravovat oba systémy současně. „České dráhy i Praha hledají budoucího provozovatele těchto center. Je proto logické je propojit,“ řekl Richter. O Opencard se v současnosti stará firma Haguess kritizovaná kvůli ceně původní zakázky na zavedení elektronických karet. Magistrát se oproti původnímu plánu ukončit se společností smlouvu v polovině letošního roku rozhodl kontrakt s Haguess prodloužit do konce roku.

Mluvčí Českých drah Radek Joklík uvedl, že by nemělo zůstat u propojení In-karty a Opencard. Podobně by dráhy chtěly svoji kartu propojit s elektronickými kartami používanými v jiných integrovaných dopravních systémech.

In-kartu si dosud mohou zákazníci koupit za 990 korun, platí na tři roky. Jízdenka je pak stojí o 25 procent méně. Lze na ni nahrát také časové jízdenky pro určitou trať nebo celosíťové jízdenky. Opencard je zatím zdarma. Slouží jako časová jízdenka pro MHD nebo při placení parkovného, její držitelé také dostanou slevu do některých pražských institucí. Uvažuje se také o funkci elektronické peněženky. Projekt od začátku provázejí pochybnosti, podle kritiků je předražený.