Tramvajová trať se prodlouží k nádraží v pražské Podbabě

Praha - Cestující v pražské Podbabě se dočkají prodloužení tramvajové trati k plánované železniční zastávce Praha - Podbaba. Ředitel podniku Martin Dvořák dnes po jednání představenstva řekl, že stavební práce budou zahájeny na sklonku léta nebo na podzim. Podle mluvčí dopravního podniku Ilony Vysoudilové se náklady na výstavbu budou pohybovat kolem 500 milionů korun. Hlavním cílem prodloužení je vytvoření nového přestupního bodu. Cestující, kteří do Prahy přijedou vlakem směrem od Kralup nad Vltavou a Roztok, by pak přímo v Podbabě mohli přestoupit na tramvaj.

„Prodloužení trati v Podbabě je na spadnutí,“ uvedl Dvořák. Stavba by měla podle dřívějších informací Dopravního podniku hlavního města Prahy (DPP) zahrnovat asi 400 metrů nové tratě, zároveň by mělo být rekonstruováno 300 metrů nynějších kolejnic. Vznikne také nová tramvajová smyčka. Uvažuje se o tom, že by se trať v budoucnu prodloužila do Suchdola. Proti původním předpokladům bude ale podle DPP železniční zastávka Podbaba vybudována s několikaletým zpožděním, není tedy jasné, kdy se cestující přestupu dočkají.

DPP ale stavbu odkládat nechce především kvůli možnosti žádat o peníze z evropských fondů. Dotaci by mohl získat z operačního programu Praha - Konkurenceschopnost. Pokud by podnik s výstavbou v blízké době nezačal, musel by také opravit podbabskou tramvajovou smyčku, která je ve špatném technickém stavu.

Podnik má letos v plánu rozsáhlé rekonstrukce tramvajových tratí. V současné době se opravují kolejnice v okolí zastávky Anděl a dále v Plzeňské ulici až do obratiště Sídliště Řepy. Pracuje se rovněž v Myslíkově ulici a během letních měsíců přijde řada také na trať ve Spálené ulici a na Národní třídě.

Poslední nově vybudovanou tramvajovou tratí bylo v roce 2008 prodloužení kolejnic ze zastávky Laurová ke stanici metra Radlická. Pět let předtím DPP zprovoznil trať z Hlubočep na Barrandov. V posledních dvou letech se rozsah tramvajové sítě neměnil.