Čtvrtletní výluka v pražských Řepích skončila

Praha – Déle než tři měsíce nejezdily tramvaje na konečnou Sídliště Řepy. Zatím proběhla kompletní rekonstrukce šesti kilometrů trati od Anděla. Na nové koleje se dnes vrátily tramvaje. Cestující mohou ocenit především klidnější a tišší jízdu. V části trati jsou nově použity tzv. bezžlábkové kolejnice, které se nedávno dopravní podnik rozhodl používat v místech, kde tramvajová trať není součástí vozovky. Oprava trati Anděl – Sídliště Řepy stála 791 milionů korun.

Práce na trati měly původně skončit až 30. září. Podařilo se je ale zkrátit o dva týdny. Současně s obnovením tramvajové dopravy do Řep ve 14 hodin přestaly jezdit náhradní autobusy X9. Od zítřka nebude jezdit ani linka 725, která během tramvajové výluky spojovala Sídliště Řepy s metrem na Stodůlkách. Stále ale zůstává v provozu železniční linka S65 ze zastávky Na Knížecí na nádraží Zličín, které leží hned vedle řepské smyčky, která bude jezdit až do konce září v půlhodinových intervalech.

S ukončením výluky do Řep se chýlí ke konci také letní sezona tramvajových výluk. Kromě trati v Plzeňské ulici byla největší investiční akcí oprava kolejí v Myslíkově ulici a v úseku Národní – Spálená.

V příštím roce proběhne největší výluka na jihu města mezi Výtoní a modřanským sídlištěm. Opravena bude trať Výtoň – Přístaviště a „rychlodráha“ za branickým nádražím včetně nadjezdu přes Komořanskou ulici u modřanské železniční zastávky. Již letos na podzim začne stavba docela nové trati z Podbaby k budoucí železniční zastávce na drážďanské trati. Zastávka sice vznikne až za několik let, dopravní podnik ale začne trať budovat hned, protože má k dispozici peníze z fondů Evropské unie.