Kamionům se otevřením okruhu od D5 k D1 zkomplikoval průjezd Prahou

Praha - Otevření jihozápadní části Pražského okruhu udělalo radost tisícům řidičů osobních aut. Naopak nákladní dopravci se bouří - už totiž nesmí na Jižní spojku a Barrandovský most. Pokud jedou kamiony od Teplic, Mladé Boleslavi a Hradce Králové na Plzeň musí nyní přes Spořilov na D1 a pak po Pražském okruhu. Trasa je třikrát delší a namísto dosavadních 13 je čeká 36 kilometrů. Za porušení zákazu vjezdu na úsek Jižní spojky čeká řidiče nákladních aut dvoutisícová pokuta a ztráta jednoho bodu. Pražskou dopravu dnes po poledni výrazně blokovala také drobná dopravní nehoda tří osobních aut na D1 právě před sjezdem na Jižní spojku.

Bouři způsobil zákaz vjezdu na Jižní spojku i ve Středočeském kraji. Podle mluvčího sdružení Česmad Bohemia Martina Felixe by Barrandovský most dopravu klidně zvládl a takhle se problémy odsunuly na Spořilov a Chodov.

Říčany a okolní obce mají strach, že si nákladní auta udělají v případě kolon u Prahy z jejich silnic tranzit. Situaci chce vedení Středočeského kraje řešit preventivně zákazem vjezdu nákladním autům nad 12 tun na silnici mezi Modleticemi a Úvaly.

Vstup a reportáž Barbory Straňákové (zdroj: ČT24)

„Magistrátem zorganizovaná objížďka, kdy kamiony jedoucí od mladoboleslavské a hradecké najedou místo 13 kilometrů 34 kilometrů, jistě vyvolá snahu objet tento dopravní nesmysl přes Říčany, Úvaly a další obce,“ uvedl Felix. V tomto názoru ho podpořily i ekologické organizace Dopravní federace a Hnutí Duha. Kamiony se podle nich přesunou na silnice nižších tříd, požadují proto zavedení mýtného systému na celou silniční síť.

Podle náměstka středočeského hejtmana Robina Povšíka (ČSSD) nejsou mostní objekty schopny unést zvýšenou zátěž, která se očekává, a proto by pravděpodobně od středy mělo dojít k osazení dopravními značkami.

Dnešní pražskou dopravu zkomplikovala po poledni i drobná dopravní nehoda na dálnici D1, kde se před sjezdem na Jižní spojku srazila tři osobní auta. Před havárií se tak vytvořila i dlouhá kolona kamionů. Nákladní doprava nemůže ode dneška pokračovat dále po Jižní spojce na Barrandov a těžká vozidla tak musela sjíždět právě u Spořilova.

Nový úsek pražského obchvatu má denně využít kolem 70 tisíc řidičů. I přesto, že by měl zásadně zlepšit dopravu v Praze, situace kolem stavby části obchvatu mezi Ruzyní a Březiněvsí se dořešit pořád nepodařilo. Nejoptimističtější odhady hovoří o otevření až v roce 2014.