The Action je název klíčového multimediálního preventivního projektu, který byl zaměřen na mladé účastníky silničního provozu. Kampaň je emotivní a drsná, prezentace policistů, hasičů a záchranářů jsou prokládány hudbou, efekty i videem. Nový šéf BESIPu Ondřej Valenta nyní rozhodl, že projekt skončí, přestože oddělení nově pracuje se 104milionovým rozpočtem. Podle jeho slov šlo o neefektivní kampaň.
Manažer projektu Martin Gebauer s tím nesouhlasí, náklady na jednoho diváka činí v průměru 270 korun. Celková cena The Action stojí 9,5 milionu ročně, přičemž počet mladých diváků se vyšplhal na 35 tisíc ročně. Autoři tvrdí, že některé jiné současné kampaně ministerstva jsou v přepočtu na jednoho osloveného až pětkrát dražší a přesto nekončí. Proti názoru vedení BESIPu teď vystupuje jak dopravní policie tak někteří senátoři. Ti už adresovali dopis ministrovi. Kromě konce The Action jim vadí, že taky Nemyslíš, zaplatíš už v současné podobě dál neuvidí.

Reportáž Luboše Rosího
Senátor Miroslav Nenutil (ČSSD) se nechal slyšet, že jde o nešťastné rozhodnutí. Také ho zajímá, zda má ministerstvo připraveno nějaké nové kampaně. "V nejbližší době nás čekají kampaně Pozor senioři, jsme vidět, Bezpečně z tréninku, Život nikdy nevyjde z módy nebo Je to na tobě,„ uvedl Ondřej Valenta. “Odejdeme od velkých drahých klipů, které jsme promítali v televizích a kinech, a zaměříme se spíše na malé cílené kampaně," dodal mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.
Mění se také logo BESIPu. Přestože ministerstvo za práva k jeho užívaní zaplatilo před šesti lety jeden a půl milionu korun, teď už ho nechce. V neposlední řadě se změnil i slogan BESIPu – z původního dovětku pro život na silnici je teď nově heslo protože jde o život!