Mezi Lincem a rakousko-českými hranicemi se naplno staví. „Není tajemstvím, že pro nás je severojižní spojení důležité. Předpokládáme, že rychlostní silnice k českým hranicím bude hotová do pěti let,“ shrnul rakouské plány velvyslanec Ferdinad Trauttmansdorffa. Vzhledem k rakouskému důrazu na význam dálničního spojení od Lince na České Budějovice i Prahu jenom těžko tajil velvyslanec rozpaky z ministerského rozhodnutí jižně od Budějovic nic nestavět.
Rozhořčení naopak vůbec netají jihočeští starostové, kteří spravují obce stále více zatěžované kamiony i osobními auty a autobusy mířícími v létě do Alp a v zimě k moři. V obcích ležících u silnice I/3 navíc panují obavy z toho, co se stane, pokud bude rakouská dálnice zprovozněna dříve než ta česká. Na starou jihočeskou silnici by mohla přilákat další auta, která zatím jezdí jinudy. „Jsme z toho zoufalí a vnímáme to jako porušení slibu, který nám byl dán po tragégii v Nažidlech,“ řekla na adresu ministerstva dopravy starostka Dolního Dvořiště Helena Panská. Podobně vidí ministerské rozhodnutí jihočeští regionální politici. „Každý, kdo takto rozhoduje, rozhoduje o špatné budoucnosti Jihočeského kraje,“ uvedl hejtman Jiří Zimola.

Reportáž Petra Šuleře
Ministerstvo dopravy upozorňuje, že by v budoucnosti mohlo R3 do superkoncepce doplnit – ale pouze tehdy, když Rakušané svoji dálnici A7 skutečně k hranicím dovedou. I kdyby stavba na české straně začala hned poté, jihočeské obce stejně neujdou situaci, kdy se jejich středem budou řítit záplavy aut z rakouské dálnice.