Nejprve se skály začaly hýbat po srpnových povodních, pak v prosinci. Na jejich hlídání byla nainstalována čidla, která ukázala pohyb skalních bloků.
Dosud poslední uzavírka skončila poté, co horolezci odtěžili z uvolněného skalního bloku skoro tři sta tun pískovce. „Vyhráno ještě není, protože práce na skále je ještě moc,“ upozornil hřenský starosta Josef Černý. Podle Jakuba Šímy ze společnosti AZ Consult je ale po odtěžení mnohem menší pravděpodobnost, že skalní blok spane. Na další fázi, která by silnici pomohla zprůjezdnit úplně, potřebuje Správa národního parku České Švýcarsko jako investor stavby 30 až 40 milionů korun. Plánuje je získat z dotačních programů Státního fondu životního prostředí.

Reportáž Jana Stuchlíka
Uzavírka silnice rozdělovala Hřensko na dvě části, přímo u německých hranic zůstalo odříznutých několik domů a čerpací stanice. Vyřešení problému dlouhou dobu komplikovaly i nejasnosti, kdo bude sesuv zajišťovat. Nebylo jasné, kdo by měl opravy platit, protože tuto povinnost ukládal jeden zákon Ředitelství silnic a dálnic, druhý zase národnímu parku. Situaci nakonec vyřešila dotace ministerstva životního prostředí.