Bratislava - Přípravy Slovenské republiky na přijetí společné evropské měny vrcholí již půl roku před oficiálním začátkem. Bratislavská vláda usiluje o hladký průběh transformace ekonomiky a vytváří nejrůznější kampaně, které mají zabránit obavám lidí ze snížení hodnoty jejich mezd. Specifickým cílem vlády je propagovat přijetí eura u problematických sociálních skupin. Pro Romy, kteří se přechodu k nové měně nejvíce obávají, tak vláda připravila speciální kampaň za pomoci divadelních představení a hudebních CD.
Rapová CD a divadelní představení - netradiční kampaň pro přijetí eura na Slovensku
Písní, jejichž texty schvalují přijetí eura, se chopili slovenští zpěváci - vítězka slovenské Superstar Věrka Berkyová, raper El Suvereno či Igor Kmeťo. Svým projektem chtějí zpřístupnit euro i zaostalým romským osadám na východě Slovenska, které se zatím s eurem často nesetkávali. Experti se při tvorbě kampaně inspirovali typickými znaky romské kultury - hudbou či divadlem. Právě pojízdná divadelní představení již nyní objíždějí jednotlivé oblasti a přístupnou formou informují o všem, co by měli obyvatelé o euru vědět.
Vláda se však soustředí i na jiné skupiny obyvatel, jak informovala z Bratislavy reportérka ČT Olga Baková. Velká pozornost se věnuje seniorům. Především televizní reklamy dokazují, že přijetím eura starší lidé nebudou dostávat méně peněz. Ti jsou také varováni, aby dosavadní koruny vyměňovali za euro výhradně prostřednictvím bankovních služeb, nikoliv s pomocí nedůvěryhodných osob.
Pro nevidomé jsou připraveny speciální šablony, které mají pomoci rozeznat jednotlivé bankovky pomocí hmatu. Pro všechny občany navíc bude připravena tzv. „eurokalkulačka“ se stanoveným kurzem, která má urychlit orientaci v přepočtech. Samozřejmostí jsou informační letáky v několika různých formách, včetně speciálních zjednodušených brožur pro osoby s psychickým postižením.