Němci přestávají věřit osobním autům s diesely. Podle statistik za březen tvoří už jen zhruba čtyřicet procent nově registrovaných vozů, což je o pětinu méně než před vypuknutím aféry Volkswagenu na podzim roku 2015. Pokles zájmu souvisí i s plány zakázat autům s naftovými motory vjezd do velkých německých měst.
Německá láska k dieselům chřadne. Uškodila jí aféra s emisemi a plánované zákazy velkých měst
Od nafty kvůli emisní aféře Volkswagenu a dalších automobilek neutíkají jen jednotlivci, ale i firmy, i když o něco pomaleji. Trend navíc posilují plány zákazů vjezdu do měst. Jako první ho od roku 2018 zavede Stuttgart.
V případě vysokých koncentrací škodlivých látek ve vzduchu Stuttgart do města pustí jen diesely, které splňují emisní normu Euro 6. Vzhledem k výsledkům aktuálních soudních sporů podobný scénář čeká zřejmě také Mnichov nebo Hamburk. Ale ani auta s nálepkou Euro 6 nemají nic jisté.
V emisním skandálu a zákazech jde o zdraví škodlivý oxid dusíku. Podle autoklubu ADAC jsou nové naftové motory v tomto ohledu výrazně škodlivější než ty starší a zelená plaketa ztrácí smysl. Sílí tak volání po jejím zrušení a zavedení měření, které by označilo skutečně čistá auta.
Automobilky za diesel lobbují, ztrácí ale podporu politiků a nyní i zákazníků. I tady se mluví o nástupu alternativních pohonů. Podle některých odborníků ale německé automobilky zaspaly a místo vývoji se věnovaly přikrášlování hodnot emisí naftových motorů.