Nejvěhlasnější reklamní plocha Británie upadla na několik měsíců do tmy. Na delší dobu se tak děje poprvé od druhé světové války. Ikonické světelné billboardy na Piccadilly Circus čeká rekonstrukce – trvat bude do podzimu.
Londýnská paleta reklam se kvůli renovaci zahalila do tmy
Důležitý dopravní uzel a náměstí osvětluje zdejší dominanta více než století. V temnou plochu se proměnila v půl desáté našeho času dopoledne.
Dosavadních šest oddělených obrazovek nahradí jediná, a to ve vysokém rozlišení. Bude schopná živě streamovat video a také ukazovat aktuální údaje o počasí či sportovních výsledcích. O odvěkou funkci – tedy prostor pro reklamu – ale nároží na Piccadilly Circus nepřijde.
Každý rok se kolem světelné fasády z LED obrazovek projde odhadem kolem 100 milionů lidí. „Nová obrazovka přinese kolemjdoucím novou zkušenost a širší nabídku zábavy,“ zmiňuje vedoucí společnost Heart of London Ros Morgan.
První světelné billboardy se objevily na Piccadilly Circus už v roce 1908. Na delší dobu musely zhasnout jen jednou: během válečných náletů na Londýn. Tehdejší pravidla o zatemnění se nevyhýbala ani ikonám metropole.
Později došlo k vypnutí jen při výjimečných situacích – jako při pietě během pohřbu Winstona Churchilla, princezny Diany nebo ekologických kampaních.
Novou obrazovku bude mít pronajmuto šest reklamních zadavatelů. Jisté místo už má Coca-Cola, která září na kolemjdoucí Londýňany už od roku 1954. Dalším jistým zadavatelem bude Samsung.
- 1819 – Kruhové náměstí Piccadilly Circus vzniká jako spojnice Regent Street a třídy Piccadilly.
- 1908 – Objevují se zde poprvé světelné reklamy. Jako první zde inzerovala společnost Perrier.
- 2011 – Neonová světla zde byla nahrazena novější technologií LED obrazovek.