Hannover - Přehlídka informačních technologií CeBit zavírá brány. Hannoverský veletrh je letos o den kratší, což je jen další z důkazů, že výstava teď v Hi-Tech světě hledá svou pozici a úpadku se brání zuby nehty. Cílí mimo jiné na hudební průmysl, neboť technologie jdou v této oblasti kupředu rychlým tempem. Ani to však není samospasitelným řešením klesající návštěvnosti.
CeBit končí, nízkou návštěvnost nezachránily ani hudební technologie
Není to tak dlouho, co byly vinylové desky největším hitem, piráti vysedávali maximálně u kazeťáku. V současnosti je na ústupu i cérečko, jeho sláva zůstala v 90. letech. „Nový projekt veletrhu CeBit Sounds chce zprostředkovat dialog mezi IT a hudebním průmyslem, hlavně co se nových možností prodeje hudby týká. Přizvali jsme navíc i umělce. Takže je to taková show spíš než veletržní atmosféra,“ tvrdí viceprezident CeBit Marius Felzmann a věří, že díky tomu veletrh dokáže snáze držet krok.
Návštěvníka CeBit při prvním pohledu napadne, že proměnou prochází snad každá oblast hudby, včetně výuky. Přísný učitel hudby je nyní natěsnaný v monitoru, odevšad vykukují nové modely digitálních nástrojů nebo poslední verze programů pro nahrávací studia. „Máme tu i zjednodušenou verzi našeho softwaru k použití pro domácí účely, pro takové oťukání a k tomu ukazujeme odpovídající vybavení,“ vysvětluje prodejce techniky Jan Meyerdierks.
Hudební festival v rámci CeBit je dalším pokusem pořadatelů vrátit veletrhu dřívější lesk. Jenže podle mnohých tón už prostě udávají jinde. Propad v návštěvnosti totiž nakonec nezachránila ani hudba. Pouť na CeBit už prostě pro nadšence ani profesionály není povinností jako dřív. Veletrh je na tom po čtvrt století existence bledě - vystavovatelů bylo stejně jako v roce 1990 a hybatelé odvětví chyběli. Právě příliš široký záběr je podle kritiků na škodu. Veletrh stáhla hlouběji ke dnu hospodářská krize, nejvíc ale ztrácí v konkurenci specializovaných výstav.