Vedle festivalových porot rozhodují o vítězném filmu ve Varech také diváci. Na rozdíl od porotců nejsou omezeni ničím - hlasovat mohou napříč kategoriemi. Žebříček den před koncem festivalu vede izraelský Cukrář z hlavní soutěže. Čím si tak diváky získal? Napoví recenze. Jestli si získá i porotce, se uvidí už v sobotu.
Recenze: Cukrář pracuje s křehkým těstem
Německý mladý muž jménem Thomas a profesí cukrář má milostný vztah s ženatým Izraelcem, který do Berlína přijíždí jednou měsíčně za obchodem. Jednou nepřijede. Thomas zjistí, že zemřel, a vydá se do Jeruzaléma zjistit, co za jeho smrtí stojí. Nechá se zaměstnat v kavárně jeho manželky. Ta ale netuší, co ji s tímto melancholickým mužem spojuje.
Příběh cestuje mezi Berlínem a Jeruzalémem, mezi Východem a Západem, mezi minulostí a přítomností a také mezi společností náboženskou a sekulární. Manželka patří k ortodoxní židovské rodině a Thomas svou neznalostí židovských pravidel může vyvolat konflikt. Poznává významnost svátku šabat pro Izraelce nebo přípravu košer jídla a zjišťuje, zda je to pro ně omezení, nebo jistota. On sám má svou jistotu ve své práci, v pečení.
Melodrama vykresluje příběh neobyčejného milostného trojúhelníku, kdy nejde o sexuální orientaci, ale o křehkost milostného vztahu. Debutující izraelsko-německý režisér Ofir Raul Graizer naznačuje, že skutečný konflikt může nastat spíše tehdy, když se poruší citová vazba než náboženské pravidlo.