Obchodní dům My Národní se otevřel po tříměsíční rekonstrukci

Praha - Několik desítek lidí dnes ráno postávalo před bývalým obchodním domem Máj na Národní třídě v Praze, který s úderem deváté hodiny po zhruba tříměsíční rekonstrukci poprvé otevřel své brány pod novým názvem My Národní. Nový My nabídne hlavně více prostoru, více obchodů, nově bary a restaurace. Zatímco otevírání velkoplošných prodejen či nových nákupních center zpravidla doprovázejí velké tlačenice nedočkavých zákazníků a zmatky, v případě šestipatrového pražského My Národní panoval klid.

Většinu lidí totiž na otevření obchodního domu zřejmě přivedla především zvědavost, a ne lákadlo velkých slev. Společnost Tesco Stores ČR, která My Národní provozuje, na slevy nesázela.

Hlouček prodavačů, kteří v přízemí pražského obchodního domu My měli dnes ráno poslední poradu před jeho slavnostním otevřením, byl o něco početnější než skupinky lidí, které postávaly před hlavním vchodem. Poté, co obsluha skleněné dveře My Národní otevřela, se obchodní dům zákazníky zaplňoval jen pozvolna.

Reportáž Štěpánky Martanové (zdroj: ČT24)

Tesco rekonstrukci bývalého obchodního domu Máj, který byl otevřen v roce 1975, zahájilo letos v červnu. Máj byl sice prohlášen za kulturní památku, podle památkářů to ale nebránilo jeho úpravám. Prodejní plocha My Národní se díky rekonstrukci zvýšila o více než 1400 metrů čtverečních na zhruba 12 000 metrů čtverečních. Tesco zrenovovalo především interiéry, které tak ztratily punc předlistopadové éry, opravy se dočkala i fasáda. Změnila se také nabídka zboží.

Tesco v My Národní instalovalo nový jednotný pokladní systém, díky kterému zákazníci mohou za nakoupené zboží zaplatit u kterékoliv pokladny na každém podlaží. Součástí obchodního domu My Národní je kavárna Costa Coffee, juice bar a restaurace na otevřené terase budovy. O zákazníky se stará celkem 470 zaměstnanců, což je o 60 více, než bylo v původním obchodním domě.

Máj, Kotva a Labuť - trojice předlistopadových obchoďáků

Máj před rokem 1989 patřil společně s Kotvou a Bílou labutí mezi trojlístek pražských obchodních domů, jejichž návštěva tehdy patřila k pravidelným rituálům každého návštěvníka hlavního města. Několikapatrové budovy s jezdícími schody byly v dobách socialistického Československa spolehlivým lákadlem všech koupěchtivých občanů. Slavnou éru klasických obchodních domů však v posledních letech nemilosrdně ukončila nákupní centra budovaná především na okrajích velkých měst, která zákazníkům nabízejí větší komfort a širší služby.