Mercedes musí z kašny pryč, rozsekli památkáři brněnský spor o bizarní reklamu na kluzišti

Reklamní automobil musí z kašny pryč. Na úterním zasedání brněnského zastupitelstva to uvedl vedoucí odboru památkové péče magistrátu Martin Zedníček. Zdůraznil, že kolaudace kluziště se uskutečnila ještě bez reklam a bez auta a v projektové dokumentaci reklamy nebyly. Reklamní vůz byl na kašně na Moravském náměstí v Brně uprostřed mobilního kluziště. Radnice má opačný názor, podle ní se s památkáři domluvilo, že reklama nevadí.

Odbor památkové péče poslal výzvu Brněnským komunikacím a městské části, aby zajistily odstranění vozidla. Zůstane-li postavené na kašně, hrozí provozovateli, kterým je společnost Meeting Zone, správní řízení a pokuta.

Městská část firmu vybrala v poptávkovém řízení a uzavřela s ní smlouvu nejen na provoz kluziště, ale na veškeré doprovodné činnosti, které s provozem souvisí. Radnice dostává peníze za pronájem plochy, odpovědnost za provoz podle smlouvy nese firma. Kluziště u kostela svatého Tomáše má fungovat od prosince do března letos a dalších sedm let.

Vedoucí památkové péče magistrátu Brna Martin Zedníček řekl, že se s tajemníkem městské části bavil o autě už minulý týden a upozorňoval ho na to, že musí pryč. „Když se týden nic nedělo, poslali jsme oficiální výzvu. Musíme měřit všem stejně,“ řekl Zedníček.

Radnice však schůzku interpretuje jinak. „Výzvu a postoj odboru respektujeme. Ale je pro nás překvapením, protože reklamní prvky jsme projednali a vedoucí odboru konstatoval, že reklamní loga na mantinelech jsou v pořádku. Reklamu v podobě vozidla se bude provozovatel snažit řešit dohodou, zda by vozidlo mohlo být vyměněno za historický automobil. Nezbývá nám než konstatovat, že pravděpodobně došlo ke změně názoru odboru památkové péče,“ uvedla mluvčí radnice Brna-střed Kateřina Dobešová.

Problém s reklamními auty se v Brně objevil již letos v létě. Na Moravském náměstí a posléze na náměstí Svobody stály ojeté automobily s cenovkou. Jednalo se o prodejní akci, přestože mělo jít o výstavu automobilů. Organizoval ji prodejce, který byl partnerem akce Meeting Brno a přispěl na stavbu makety Německého domu na Moravském náměstí.