Představenstvo pražského dopravního podniku (DPP) rozhodlo, že nejvýše postaveným manažerem společnosti bude Martin Gillar. Ten už předtím nahradil bývalého šéfa podniku Jaroslava Ďuriše ve funkci předsedy představenstva. Teď Gillar převzal i vedení úseku generálního ředitele, i když funkce jako taková zůstane neobsazena. Změny ve vedení už v květnu znepokojily odboráře podniku.
Bývalý šéf rozvoje pošty přebírá roli generálního ředitele dopravního podniku
Po odvolání Jaroslava Ďuriše z pozice generálního ředitele byl vedením pražského dopravního podniku pověřen Ladislav Urbánek, spekulovalo se ale, že představenstvo zvolí jako Ďurišova nástupce Martina Gillara. Teď se to potvrdilo. Urbánek, jinak také dopravní ředitel, se teď stal místopředsedou představenstva.
„Představenstvo rozhoduje o tom, že předsedovi představenstva Martinu Gillarovi náleží pozice generálního ředitele společnosti. V rámci této pozice je Martin Gillar oprávněn vykonávat činnosti, které vnitřní předpisy DPP svěřují do působnosti generálního ředitele a je oprávněn užívat označení generálního ředitele,“ píše se v usnesení představenstva. Gillar tak bude funkci vykonávat fakticky, samotného generálního ředitele představenstvo jmenovat neplánuje.
Německý model managementu DPP
Podle informací ČTK by měla být tímto rozhodnutím v podniku posílena pozice představenstva. Ti z vrcholných manažerů, kteří budou zároveň jeho členy, už budou mít pouze manažerskou smlouvu o výkonu funkce člena představenstva, nikoliv smlouvu zaměstnanců DPP, a to včetně Gillara. Budou se pak zodpovídat Gillarovi jako předsedovi v rámci jednání představenstva.
Zbylí manažeři, v tuto chvíli například ekonomický či investiční ředitel, budou Gillarovi podléhat přímo. „Jedná se o takzvaný německý model fungování. O odstranění zdvojení funkcí se v DPP mluví již od roku 2014,“ uvedl zdroj ČTK.
Změny v největší městské firmě
Gillar byl zvolen do funkce předsedy představenstva zhruba v polovině letošního května dozorčí radou podniku. Předtím působil na pozici ředitele divize rozvoje a strategie České pošty. Společně s Ďurišem v DPP skončila také bývalá místopředsedkyně představenstva a ekonomická ředitelka Magdalena Češková.
Změny ve vedení v květnu rezonovaly i v odborech podniku, což vedlo i k vyhlášení stávkové pohotovosti. „Rád bych všechny zaměstnance ujistil, že v tuto chvíli nechystám žádná plošná personální opatření,“ tvrdí Gillar.
DPP je největší městskou firmou a zaměstnává asi 10 tisíc lidí. Společnost provozuje tři linky metra o celkové délce 59,4 kilometru, dále 539,8 kilometru tramvajových tratí a 1798 kilometrů autobusových linek. Praha jeho fungování dotuje více než 11 miliardami ročně.