Bystřice pod Hostýnem neprodá bývalý hotel Podhoran

3 minuty
Události v regionech: Bystřice neprodá Podhoran
Zdroj: ČT24

Zastupitelé Bystřice pod Hostýnem odmítli prodej bývalého hotelu Podhoran developerské společnosti JTH Reality. Firma v chátrajícím objektu plánovala vybudovat byty, restauraci a další komerční prostory i kanceláře, které by si měl pronajímat městský úřad. Počítala také se stavbou podzemního parkoviště.

Prodej Podhoranu podpořilo pět z dvaceti přítomných zastupitelů, ostatní hlasovali proti. S prodejem budovy nesouhlasila kvůli zkušenostem z minulosti také část obyvatel města. Na zasedání zastupitelstva se jich v pondělí sešly desítky. Do roku 2017, než někdejší hotel město za 16,9 milionu korun koupilo od soukromého majitele, totiž objekt několik let fungoval jako ubytovna pro sociálně slabé. Na potíže s problémovými obyvateli, kteří v drtivé většině přišli odjinud, si tehdy stěžovali místní obyvatelé, zástupci škol i obchodníci.

Proti prodeji nevyužívané budovy letos vznikla petice. „Petici podepsalo asi tisíc padesát občanů, což je na to, jaká je atmosféra ve městě, velmi slušný počet,“ řekl bývalý starosta a nyní opoziční zastupitel Zdeněk Pánek (ODS, za SNK Evropští demokraté), který hlasoval proti prodeji objektu. Navrhl, aby byl do pondělního programu zastupitelstva zařazen bod o vyhlášení referenda k prodeji Podhoranu, dostatečnou podporu však nezískal.

Minulé vedení města chystalo rekonstrukci objektu. Chtělo v něm mít kanceláře pro městský úřad, zvažovalo také, že by v budově mohla být knihovna, případně opětovně restaurace. Současné vedení bystřické radnice však navrhlo prodej budovy. Rekonstrukce by totiž podle materiálu, s nímž představitelé města seznámili veřejnost, přišla na 185 až 261 milionů korun. „Pokud bychom se rozhodli jít do rekonstrukce, tak bychom se nevyhnuli úvěru,“ řekl současný starosta Zdeněk Rolinc (BEZPP, za Nestraníky), který prodej podpořil.

Na opravu budovy podle něj nyní město nemůže využít žádné vhodné dotační tituly. Také proto se domnívá, že financování rekonstrukce Podhoranu aktuálně pro město není finančně únosné. „Naše snaha od počátku spočívala v tom, aby se objekt opět vrátil do života ve městě,“ uvedl k navrhovanému prodeji Rolinc.

Mezi zastupiteli, kteří odkup odmítli, byl přitom i místostarosta Martin Burdík (ODS). „Pořád trvám na tom, že to není třeba řešit rychle, překotně,“ řekl Burdík. Uvedl, že by v Podhoranu podpořil vznik knihovny, s čímž počítala jedna ze studií, které si radnice nechala dříve zpracovat.

Hotel Podhoran byl postaven v 70. letech 20. století, disponoval 96 lůžky. Po privatizaci v 90. letech několikrát změnil majitele. Jako ubytovna pro lidi v hmotné nouzi jej tehdejší soukromý vlastník využíval mezi lety 2012 a 2017.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 10 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
včeraAktualizovánopřed 13 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 14 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
včeraAktualizovánopřed 15 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 17 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 19 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 20 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
17. 12. 2025
Načítání...