Zlínský festival reklamy uvede rekordních 110 spotů

Zlín - Mezinárodní reklamní festival Duhová kulička, který je doprovodným programem zlínského festivalu filmů pro děti a mládež, bude letos hodnotit rekordních 110 spotů. Dvacítka klipů dorazí ze zahraničí, loni přitom porotci hodnotili 34 soutěžních prací. "Může za to změna konceptu, kdy tvůrci mohou přihlásit jakoukoliv reklamu, na kterou jsou pyšní. Nezaměřujeme se tedy již jen na dětskou reklamu. I přesto dbáme na to, aby přihlášené spoty neporušovaly žádný etický a morální kodex," uvedla manažerka projektu Nela Fišerová.

Duhová kulička je ojedinělý projekt, který se po dlouhá léta zabýval problematikou dítěte a reklamy. Jejím cílem bylo upozornit, že média a reklama nemusejí být pro rodiče pouze strašákem, nýbrž při správném přístupu mohou novou generaci vychovávat a pomoci jí lépe se orientovat v mediálním světě.    

„Trend směřuje k tomu, že se děti čím dál tím více dívají na televizi, surfují po internetu a jsou stále častěji v přímém zásahu všech reklamních sdělení, bez rozdílu, zda-li jsou cílovou skupinou, nebo ne,“ upozornila Fišerová. Proto se organizátoři letošního ročníku rozhodli hodnotit etičnost reklamy celkově, bez ohledu na to, zda je primárně určena dětem.    

Hlavním bodem doprovodného programu festivalu reklamy je dvoudenní odborná konference, zaměřující se na mediální výchovu, etickou zodpovědnost reklamního tvůrce a nové trendy v reklamě. Vystoupí zde například kreativní ředitel Euro RSCG Michal Šiml nebo Vladimír Bystrov ze společnosti Bison & Rose. V části konference věnující se mediální výchově promluví mimo jiné také Ladislav Šťastný, ředitel Rady pro reklamu, Elizabeth Gumpová z Columbijské univerzity či Roman Šantora pracují na programu Media Smart.

Vydáno pod