Reklama rozdávala své ceny, ocenila sčítání lidu

Praha - Asociace komunikačních agentur (AKA) dnes rozdala ceny v soutěži o nejefektivnější reklamu EFFIE 2011. Nejúspěšnější agenturou se stala Ogilvy Interactive se dvěma zlatými medailemi. Mezi oceněnými byla i kampaň na sčítání lidu, domů a bytů 2011 či virální kampaň Shořela továrna na Fernet Stock. Admanem, což je jedno z nejprestižnějších individuálních ocenění v české reklamě, se stal in memoriam dlouholetý ředitel mediální agentury OMD Vladimír Zeman.

Do patnáctého ročníku soutěže se přihlásilo 28 agentur s celkem 79 kampaněmi, což je rekordní počet. Novinkou soutěže byla kategorie Malý rozpočet vyhrazená těm kampaním, jejichž externí náklady nepřesáhly milion korun. „Chceme tak dát příležitost zejména on-line kampaním,“ uvedl výkonný ředitel AKA Jiří Janoušek. V této kategorii zvítězila Ogilvy Interactive s virální kampaní Shořela továrna na Fernet Stock. Jejím základem se stalo spontánní šíření šokující zprávy propojené se soutěžní facebookovou aplikací Pošli panáka. „Do hry o láhev Fernetu se zapojilo 264 000 unikátních návštěvníků, kteří si poslali milion a půl panáků,“ dodal Janoušek. Prodej fernetu přitom během kampaně vzrostl o 30 procent.

Zlatá příčka v kategorii Malý rozpočet nebyla pro Ogilvy Interactive jediná. Zlato si odnesla i v kategorii Sociální, ekologický a kulturní marketing s kampaní Pomáhat je v módě pro Forum dárců, a zařadila se tak mezi nejúspěšnější agentury letošního ročníku. Vedle ní slavily velké úspěchy s jednou zlatou a jednou stříbrnou Mark BBDO a Ogilvy&Mather a se dvěma stříbrnými a jednou bronzovou McCann-Erickson.

Reportáž Michaely Polákové (zdroj: ČT24)

Ani pro Stock Plzeň - Božkov jako zadavatele nebylo zlato v kategorii Malý rozpočet jediným oceněním. Agentury s kampaněmi pro tuto společnost získaly celkem dvě Zlaté a jednu stříbrnou Effie. Stock Plzeň tak má nejefektivnější reklamy na českém trhu.

Ocenění i pro Člověka v tísni

Ocenění nezískaly pouze komerční projekty. Zlaté Effie v kategorii Sociální, ekologický, kulturní marketing získaly agentury s kampaněmi pro Člověka v tísni a Forum dárců. „Když pouliční herci vybírali dvacet korun na charitu a dárce odměňovali krabičkou, v níž byla stejná částka peněz se vzkazem: “Příště si rozmyslete, komu pomáháte!„ nebyl to žert, nýbrž popularizace portálu Daruj správně, zaměřeného na rozvoj a stimulaci individuálního dárcovství,“ odůvodnila porota udělení zlata za kampaň Pomáhat je v módě.

Do projektu se nakonec zapojilo 185 organizací, na Facebooku vznikla komunita s 27 000 příznivci a prostřednictvím portálu bylo shromážděno přes 10 milionů korun, tedy padesátinásobek vložených nákladů. Ve stejné kategorii jako dvě výše zmíněné kampaně získala ocenění i kampaň pro Sčítání lidu.