Jaromír Soukup a chlebíčky můžou být poslední důvod, proč se nezabít

Poslední důvod, proč se nezabít, v knize i na divadle (zdroj: ČT24)

Spánek, řízky od matky, vesnický fotbal nebo Vetřelec 2. Poslední důvod, proč se nezabít, hledal nejprve blog a po něm nyní i stejnojmenná kniha a divadelní představení. Bizarní kabaret o tom, že život škodí vám i lidem ve vašem okolí, vychází z fejetonů trojice autorů: Anny Vodrážkové, Jiřího Vaňka a Petra Cífky.

Tři hlavní hrdiny – Agátu, Marťase a Daniela – spojuje intenzivní pocit prázdnoty, přestože „maj co pít, maj co hulit i s kým spát“. „Všechny tři postavy jsou v nějaké nezáviděníhodné špatné životní situaci, v ten moment se potkávají v baru a hledají pozitiva na tomhle světě a životě,“ vysvětluje koncept společného blogu jeden z autorů Petr Cífka.

Jaký je podle autorů blogu tedy ten největší důvod, proč se nezabít? „Za mě jednoznačně láska,“ říká Jiří Vaněk. A Petr Cífka nepochybuje: „Život je strastiplný, ale zároveň v některých momentech je fakt hezký.“

Internetové texty vyšly i knižně. Věcí, pro něž stojí za to žít, je v papírové verzi uvedeno devadesát devět. Čtenáři v nich nenajdou trendové návody na šťastný život, jako je dánské hygge, jehož lze dosáhnout chundelatými ponožkami, svíčkou a našlehanou mléčnou pěnou. Autoři se drží spíše českých reálií.  

„Pro mě jsou důvodem třeba chlebíčky. I v roce 2018 k nám patří, všechna ta bistra s quichi a muffiny, to je jen krátkodobá móda, kdežto chlebíčky tady s námi budou pořád,“ domnívá se například Jiří Vaněk. 

„Ale máme tam i popkulturní témata,“ doplňuje ho Petr Cífka, „psali jsme o Arctic Monkeys, Visacím zámku, Chrisi Cornellovi, moderátorovi Jaromíru Soukupovi… Každý si tam najde to své.“

Proč se nezabít na divadle

Důvody, proč setrvat na tomto světě, začalo hledat i pražské Divadlo pod Palmovkou. V představení, které uvádí na studiové scéně Palm Off,  nabízí hlavní myšlenky celého blogu v doprovodu živé kapely.

Tomáš Dianiška
Zdroj: Divadlo pod Palmovkou/Roman Dobeš

„Z toho, co mi přišlo dobré, jsem udělal intuitivně takový kompilát, spolu s herci jsme pak na zkouškách vymýšleli, co s tím víc,“ popisuje dramatizaci autor divadelní verze Tomáš Dianiška. Zároveň v ní hraje, spolu s Barborou Kubátovou a Jakubem Albrechtem.