Daniel Hůlka je Draculou ze slušnosti

Praha – Příběh knížete Draculy, který je za svou krutost proklet a odsouzen tak k věčnému životu, se po třinácti letech vrátil ve své muzikálové podobě na jeviště. I když jeho nová podoba vychází opět z textů Zdeňka Borovce a hudby Karla Svobody, snažili se tvůrci, aby představení nebyla stejná a byla modernější. Hlavní roli Draculy zpívá a hraje opět Daniel Hůlka, v alternaci s Josefem Vojtkem a Mariánem Vojtkem. Na své začátky v zatím nejúspěšnějším českém muzikálu i na návrat k němu zavzpomínal v rozhovoru pro Události v kultuře. Prozradil například, proč se rozhodl jít kdysi na konkurz anebo co ho při novém zkoušení rozbrečelo.

Jak dlouhá a složitá byla pro vás cesta k Draculovi, který je vaší životní rolí?

Když jsem poprvé slyšel o tom, že Karel Svoboda napsal muzikál a že se bude inscenovat, byl jsem v angažmá v opeře v Ústí nad Labem a začínal jsem hostovat v Národním divadle. V té době jsem byl do opery hodně ponořený, takže jsem ze začátku ani moc neuvažoval, že do muzikálu půjdu.

Přišel za mnou ale Lubo Fric, můj spolužák ze školy, který dělal, stejně jako dneska znovu, asistenta režiséru Bednárikovi. Řekl mi: hele, Dane, pojď na ten konkurz, my pořád nikoho nemáme. Chtěl jsem s Bednárikem hodně pracovat, protože jsem ho znal už z opery, a navíc když za mnou poslali ještě Luba, přišlo mi neslušné tam nejít.

Hraje se vám nyní role Draculy snadněji, když už je pro vás známá?

Je pravda, že si ji ještě víc užívám. Zjistil jsem, že některá místa úžasného Borovcova textu jsem nechápal přeci jen tak dobře, jako teď po 14 letech zkušeností. Navíc je teď představení více divadelní, v menších prostorech, je více o nás, o interpretech.

Nesvazují vás vzpomínky nebo některé návyky, které musí mít člověk přeci jen uložené pod kůží?

My jsem s panem režisérem Bednárikem jako základ použili tehdejší představení, ale vůbec jsme se nebránili inovacím, naopak jsme se ho snažili vylepšit, jak to šlo. Navíc jsme měli kolem sebe jiné, mladé lidi, kteří do Draculy přinesli čerstvý vzduch. Soustředili jsme se, aby výsledek nebyl stejný.

Samozřejmě jsme ale s Bednárikem vzpomínkám podléhali. Když jsem poprvé zpíval na zkoušce Draculův monolog, tak první se rozbrečel on, pak já. Ten monolog je život Karla Svobody a člověk nemůže na něj a na Zdeňka Borovce nemyslet.

Celý ROZHOVOR s Danielem Hůlkou a producentem Oldřichem Lichtenbergem najdete ve videoarchivu ČT24.

Muzikál Dracula, dílo Karla Svobody, Zdeňka Borovce a Richarda Hese byl poprvé uváděn v letech 1995 až 1998 na jevišti Kongresového centra. Znovu se začal hrát ještě v roce 2003, původního úspěchu ale nedosáhl. Během prvních tří let muzikál vidělo 1,2 milionu lidí. Hrál se i v zahraničí. Vedle slovenské, německé nebo polské verze existuje také nastudování v korejštině nebo ve vlámštině.

Režie nové verze se opět ujal Josef Bednárik. Z původního obsazení se divákům – kromě Daniela Hůky – připomenou rovněž Leona Machálková a Monika Absolonová (obě Lorraine, v původním představení ji hrála Lucie Bílá). V trojroli šaška, sluhy a profesora dříve exceloval Jiří Korn. Nyní se v ní objeví Jiří Langmajer, v alternaci s Alešem Hámou a Tomášem Traplem.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Kultura

Je to skladba od AI, nebo ne? Rozdíl nepoznalo v průzkumu 97 procent lidí

Pro posluchače je téměř nemožné rozlišit mezi hudebními skladbami plně vygenerovanými pomocí umělé inteligence od hudby vytvořené lidmi. Vyplývá to z průzkumu, který pro francouzskou streamovací platformu Deezer provedla sociologická agentura Ipsos. Vyšel v době, kdy se na vrchol žebříčku Billboard v USA poprvé dostala country skladba generovaná AI.
před 3 hhodinami

Děti čtou, říká literární publicistka. Katalog jim pomůže vybrat nejlepší knihy

Zorientovat se v nadprodukci knih pro děti a mládež pomáhá nedospělým čtenářům, jejich rodičům i učitelům každoroční katalog Nejlepší knihy dětem. Zaměřuje se na tuzemskou tvorbu. Aktuální výběr vyzdvihuje na čtyřicet titulů vydaných v letech 2024 a 2025.
před 8 hhodinami

Zemřel filmový dokumentarista, režisér a pedagog Rudolf Adler

Ve věku 84 let zemřel v pondělí v Hradci Králové filmový dokumentarista, režisér a pedagog Rudolf Adler. Učil na Katedře dokumentární tvorby FAMU, byl také autorem rozhlasových her a odborných studií o dokumentárním filmu. Věnoval se především filmům se sociální a etnografickou tematikou a dokumentárním portrétům.
před 11 hhodinami

Alžírsko propustilo vězněného spisovatele Boualema Sansala, je v Berlíně

Alžírsko omilostnilo a propustilo vězněného francouzsko-alžírského spisovatele Boualema Sansala, a to na žádost německého prezidenta Franka-Waltera Steinmeiera, napsala agentura AFP. Sansal byl v červenci odsouzen k pěti letům vězení, protože se podle soudu provinil výroky, které údajně poškozují územní celistvost země. Spisovatel přicestoval do Berlína, potvrdila agentuře AFP mluvčí německého prezidenta Cerstin Gammelinová.
včeraAktualizovánopřed 23 hhodinami

Rodinný Bubák bojuje v kinech se strachem

Do tuzemských kin vstoupí 13. listopadu nový český rodinný snímek. Lehce strašidelná komedie Bubák kombinuje hrané scény s animací. Vznikla v režii Tomáše Pavlíčka a Kateřiny Karhánkové v koprodukci České televize.
včera v 07:00

Od doby, co je Kennedyho centrum Trumpovo, návštěvnost upadá

Tržby za představení v Kennedyho centru, jedné z nejprestižnějších amerických kulturních institucí, jsou nejhorší od pandemie covidu-19. Upozornila na to analýza deníku Washington Post. Centrum v hlavním americkém městě se potýká s kritikou od doby, kdy dohled nad programem, který považoval za příliš woke, převzal coby předseda prezident Donald Trump a do vedení dosadil republikánské sympatizanty.
11. 11. 2025

Brněnský Provázek prověřuje Darwinovy ceny

Vyšlápnout zasněženou horu Fudži v teniskách. Udělat si selfie s medvědem. Čistit komín ručním granátem. To jsou příklady způsobů, jak zemřít a získat za to Darwinovu cenu. Oceněními udělovanými za úmrtí, která si lidé přivodili vlastní hloupostí, se inspirovala novinka Darwin & co. v brněnském Divadle Husa na provázku. Nechce být ale jen sledem bizarních historek.
10. 11. 2025

Pohádky nemusí děti jen hladit, i smutek patří k životu, říká Goldflam

Česká kina promítají celovečerní loutkový film Pohádky po babičce, inspirovaný knihou divadelníka, herce a spisovatele Arnošta Goldflama. Ten se navíc stal předobrazem postavy ovdovělého dědy, jemuž vnoučata pomáhají vypořádat se se smutkem. Postavičku i namluvil. Díky Pohádkám po babičce, natočeným režiséry ze čtyř zemí, si podle Goldflama malí diváci uvědomí, že i smutek k životu patří. „Tvůrci si myslí, že se děti musí jenom hladit, ale to jim vytváří špatný obraz, jak to chodí v životě. Jsou i smutné a tragické věci,“ poradil v Interview ČT24 autorům pohádkových příběhů.
10. 11. 2025
Načítání...