VW se přizpůsobí digitálnímu věku. Prodej nabídne na webu a omezí distribuční síť

Automobilka Volkswagen omezí distribuční síť a zavede internetový prodej. Firma tak reaguje na změnu spotřebitelského chování v digitálním věku. Agentuře Reuters to řekl člen představenstva značky VW zodpovědný za prodej a marketing Jürgen Stackmann.

Cílem je zvýšit ziskovost a efektivitu současné evropské distribuční sítě společnosti, která čítá tři tisíce poboček, v průměru o deset procent. Průměrný výnos z jednoho distribučního místa by firma ráda zdvojnásobila na dvě procenta ze současného jednoho procenta, řekl Stackmann.

Bližší podrobnosti o rozsahu plánovaných úspor a počtu zavíraných poboček v rámci „nového prodejního modelu“ nesdělil. Součástí skupiny Volkswagen je i mladoboleslavská Škoda Auto.

Prodeje rostou značce Volkswagen i Škoda

Poslední čísla prodejů nesvědčí o poklesu zájmu ze strany zákazníků. Odbyt hlavní značky VW z německého automobilového koncernu Volkswagen se v září meziročně zvýšil o osm procent na rekordních 593 700 vozů. Za první tři čtvrtletí letošního roku prodej volkswagenů vzrostl o tři procenta na téměř 4,5 milionu vozů. K zářijovému růstu prodeje přispěla silná poptávka v Číně a na americkém kontinentě.

Silné výsledky přineslo září i Škodě Auto, která zaznamenala nejlepší měsíční výsledek v historii. K růstu přispívá prodej SUV Kodiaq, nejprodávanějším modelem zůstává Octavia. Prodej rostl v zemích západní Evropy téměř o šest procent a v zemích východní Evropy i Rusku o desítky procent. Naopak na světově největším trhu Škody, v Číně, prodej mírně klesl.

Pokles prodeje v Číně společnost očekávala, byl podle ní způsoben zejména modernizacemi modelů Octavia a Rapid. Zatímco loni v září bylo do Číny dodáno 32 tisíc vozů, letos to bylo 30 600 aut. Automobilka předpokládá, že se odbyt ke konci roku opět vrátí do normálu.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
před 33 mminutami

Netflix se dohodl na převzetí části Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů

Americký provozovatel streamovací platformy Netflix se domluvil na převzetí části mediální skupiny Warner Bros. Discovery za 72 miliard dolarů (asi 1,5 bilionu korun). Společnost to oznámila v tiskové zprávě. Netflix podle dohody získá filmová studia Warner Bros. a také streamingovou divizi, včetně konkurenční platformy HBO Max.
13:51Aktualizovánopřed 3 hhodinami

Němečtí poslanci schválili důchodový balík

Německý Spolkový sněm navzdory odporu části koaličních poslanců schválil vládní důchodový balík. Spor o něj v posledních týdnech vyvolal krizi ve vládě kancléře Friedricha Merze (CDU). Postavila se proti němu totiž část mladých poslanců vládní konzervativní unie CDU/CSU, podle kterých představují některá opatření balíku příliš velkou zátěž pro státní rozpočet a mladou generaci. Návrh nakonec prošel pohodlnou většinou hlasů, hlasovalo proti němu jen sedm vládních poslanců.
13:34Aktualizovánopřed 5 hhodinami

ČSÚ: Maloobchodní tržby v Česku v říjnu meziročně stouply o 2,8 procenta

Maloobchodní tržby v Česku v říjnu opět meziročně vzrostly, bez započtení prodejů a oprav motorových vozidel se zvýšily o 2,8 procenta. V září to bylo po revizi rovněž o 2,8 procenta. Meziměsíčně tržby v říjnu stouply o 0,4 procenta. Data na svém webu zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).
před 8 hhodinami
Načítání...