Prodej nových osobních aut na českém trhu letos dále mírně stoupne, a to zhruba do pěti procent. Prodat by se tak mohlo 220 až 240 tisíc aut proti loňským 230 tisícům prodaných vozů. Nebude se tak zřejmě opakovat loňský pětinový nárůst, uvedl ředitel prodejní organizace Škody pro Česko Luboš Vlček.
Škoda: Český trh letos poroste do pěti procent až na 240 tisíc aut
„Očekáváme mírný růst a udržení pozice značky Škoda na českém trhu. Neočekáváme skokový růst,“ uvedl Vlček. Loni značka rostla rychleji než trh, když zvýšila odbyt o 27 procent na 73 927 prodaných aut a získala tržní podíl 32 procent. Letos by se chtěla dostat na 32,5 procenta. Letošní prodej Vlček odhadl na 74 750 vozů, pokud by se celkově na trhu prodalo tolik aut, co loni.
Poradenská firma PwC je v odhadu výsledku letošního roku optimističtější. Předpovídá růst o deset až patnáct procent na 255 až 266 tisíc prodaných nových osobních aut.
Škoda se letos začne připravovat na ofenzivu v segmentu sportovně užitkových vozů (SUV). Na autosalonu v Paříži chce uvést nové velké SUV s až sedmi místy. Jeho předprodej by měl začít na konci roku. Růst automobilka očekává i u vlajkové lodi Superb, kde by se prodej mohl zvýšit z loňských šesti tisíc na osm až devět tisíc vozů.
Škoda loni omezila počet prodejních míst v Česku zhruba o desetinu na 184. Z toho 34 míst bude od letoška označeno jako fleetové centrum pro prodej firemním zákazníkům. Podíl prodaných vozů firmám by měl letos být 44 procent.
Škoda chce prodávat 50 tisíc ojetých aut ročně
Operační leasing v rámci programu Škoda bez starostí získal tři tisíce uživatelů. Letos automobilka nabídne vedle pronájmu vozu na dva roky i tříletý pronájem. Program prodeje ojetých vozů Škoda Plus zvýšil v minulém roce prodej o 24 procent na 33 773 ojetin. Strategický cíl je prodávat okolo 50 tisíc ojetých aut ročně.
Česko bylo v roce 2015 pro Škodu Auto třetím největším trhem za Čínou a Německem. Automobilka celosvětově loni prodala více než jeden milion vozů.