Pune - Škoda zahájila v indickém Pune sériovou výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Na indický trh ji chce uvést ještě letos. Nový model je součástí růstové strategie firmy, která chce pokračovat v expanzi na mimoevropských trzích a do sedmi let zvýšit prodej na jeden a půl milionu vozů ročně.
Škoda Auto zahájila v Indii výrobu nové limuzíny Rapid
Vůz s délkou 4,39 metru, šířkou 1,70 metru a výškou 1,47 metru zaujímá svou velikostí pozici mezi modely Fabia a Laura (Octavia). Nabízí pět plnohodnotných míst pro řidiče a cestující a zavazadlový prostor o objemu téměř 500 litrů. Název Rapid měl nést podle dřívějších neoficiálních informací vůz označovaný zatím MissionL, který automobilka představila na letošním frankfurtském autosalonu. MissionL je šestou modelovou řadou automobilky, v budoucnu se má jako třetí model vyrábět také v Mladé Boleslavi. Podle médií se má stát náhradou za Octavii Tour.
Volba názvu je v souladu s dříve prezentovanou strategií firmy, podle níž se bude vracet k názvům svých modelů z historie. Výroba MissionL má po Indii podle dřívějších informací v příštím roce začít také v Evropě a Rusku a o rok později v Číně.
Automobilka v dnešní tiskové zprávě uvedla, že nový model Rapid má velký význam pro růstovou strategii Škody Auto, v jejímž rámci chce firma do roku 2018 zvýšit své prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. „Indie je prvním trhem, na kterém uvádíme nový model Rapid. To podtrhuje význam této země pro náš podnik,“ podotkl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.
Winfried Vahland:
„V příštích letech chceme na celém světě podstatně přidat. Za tímto účelem podstatně posílíme naše mimoevropské aktivity. Indický trh přitom hraje centrální roli, neboť Indie patří vedle Číny a Ruska mezi trhy s největším potenciálem.“
Vahland podotkl, že podle odhadu odborníků má Indie do konce desetiletí postoupit mezi pět největších automobilových trhů světa.
Rapid lze objednat se zážehovým a vznětovým motorem, s oběma motory s manuální, nebo automatickou převodovkou. Jako benzinový motor je v nabídce agregát o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW. Turbodiesel s technologií Common Rail má taktéž zdvihový objem 1,6 litru a výkon 77 kW.
Škoda Auto je v Indii aktivní od roku 2001 a v letošním roce podstatně zvýšila odbyt. Do konce září činil nárůst téměř 50 procent. Závod Volkswagenu v Pune byl otevřen v roce 2009. Nový Rapid je po modelu Fabia druhým vozem značky Škoda, který se v něm vyrábí. Vedle podniku v Pune vyrábí Škoda v Indii své vozy v závodě v Aurangabádu, a to modely Superb, Laura a Yeti.
Model Škoda Rapid byl původně sedan, který továrna v Mladé Boleslavi začala vyrábět v roce 1935. Vyrobilo se i několik kusů ve verzi kabriolet. Označení Rapid neslo i kupé odvozené ze Škody 120, které automobilka vyráběla v letech 1984 až 1988.