Direct Pojišťovna končí s pojistnými smlouvami a stahuje se z ČR

Praha - Direct Pojišťovna nebude ode dneška prodávat v tuzemsku nové pojistné smlouvy. Jde o strategické rozhodnutí jejího stoprocentního vlastníka společnosti RSA. Pojišťovna sjednává smlouvy výhradně prostřednictvím telefonu a internetu. Důvodem postupného ukončení podnikání jsou nepříznivé podmínky na českém trhu. Ukončení činnosti bude trvat několik let. Monentálně má pojišťovna zhruba 74 000 aktivních pojistných smluv.

Současné pojistné smlouvy jsou platné i nadále. Po vypršení jejich platnosti se ale již neobnoví. Důvodem utlumení činnosti v ČR jsou nepříznivé podmínky na českém pojistném trhu, které prý neumožnily docílit dostatečné velikosti a ziskovosti v přijatelném časovém horizontu pro RSA.

„Nyní už novou smlouvu uzavřít nelze. Zákaznické centrum funguje kvůli stávajícím klientům. Proces ukončení činnosti v ČR bude trvat několik let,“ řekl mediální zástupce RSA Radovan Suk. Pojišťovna má přibližně 74 000 aktivních pojistných smluv.

Generální manažer RSA pro střední a východní Evropu Andrew Burke:

„Naší strategií je dosáhnout na vybraném trhu určité velikosti, jež nám umožní vytvářet udržitelný zisk. S ohledem na situaci a vývoj českého pojistného trhu si uvědomujeme, že v ČR toto v rozumném časovém horizontu možné nebude, a proto jsme učinili obtížné rozhodnutí se z trhu stáhnout. Jsme připraveni dostát všem svým závazkům, dokud nebude naše podnikání v Česku ukončeno.“

Podíl Directu na trhu činil 0,3 procenta

Pojišťovna Direct zvýšila za první čtvrtletí výběr pojistného meziročně o dvě procenta na 82 milionů korun. Celkem tuzemské pojišťovny vybraly za první tři měsíce na pojistném 30,2 miliardy korun. Podíl Directu na pojistném trhu tak činil 0,3 procenta.

Pojišťovna vstoupila na český trh v polovině května 2007 s přímým prodejem autopojištění. Nejdříve nabízela povinné ručení, které pak doplnila o havarijní pojištění. V dubnu 2009 rozšířila nabídku o pojištění majetku a odpovědnosti občanů a od loňského podzimu nabízí klientům také cestovní pojištění.

Vlastníkem Direct pojišťovny se v červnu 2009 stala britská pojišťovací skupina RSA Insurance Group Plc.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Europoslanci schválili postupný zákaz dovozu ruského plynu

Evropský parlament (EP) ve středu ve Štrasburku schválil zákaz dovozu ruského plynu do Evropy nejpozději do podzimu roku 2027. Nařízení se týká zkapalněného zemního plynu (LNG), jehož dovoz by měl skončit nejpozději k 1. lednu 2027, i dovozu potrubního plynu, kdy je nejzazší termín za určitých podmínek 1. listopadu téhož roku.
17. 12. 2025Aktualizováno17. 12. 2025

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
17. 12. 2025

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
17. 12. 2025

EK zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Evropská komise (EK) zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o devadesát procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o sto procent, jak bylo původně plánováno.
16. 12. 2025Aktualizováno16. 12. 2025
Načítání...