České Budějovice - Budějovický Budvar loni meziročně zvýšil hrubý zisk o 9,2 procenta na 239,7 milionu korun. Čistý zisk byl 190 milionů korun. Prodej piva vzrostl o 5,5 procenta na celkových 1,32 milionu hektolitrů. To byla dvojnásobně vyšší dynamika růstu, než jaké dosáhl český pivovarnický průmysl jako celek, uvedl dnes mluvčí Budvaru Petr Samec.
Budějovickému Budvaru se loni výrazně dařilo
Pivovar loni dosáhl také nejvyššího exportu ve své historii s meziročním nárůstem o 7,7 procenta, čímž posílil svou pozici české exportní dvojky za Plzeňským Prazdrojem. Na vývozu piva se Budvar podílel více než 22 procenty. Budvar zvýšil také prodej v tuzemsku, a to o 3,4 procenta. I v tomto parametru podle mluvčího překonal průměr růstu celého oboru, který loni činil 2,7 procenta.
Významného navýšení o 6,5 procenta dosáhl loni prodej světlého ležáku Budweiser Budvar, který je považován za vlajkovou loď podniku. Tržby pivovaru se v roce 2011 zvýšily o 1,9 procenta na 1,97 miliardy korun. V uplynulých dnech podnik vyhodnotil ekonomické výsledky za rok 2011. „V době značné ekonomické nejistoty překročil Budějovický Budvar prakticky všechny naplánované ekonomické ukazatele. Meziročně podnik zvýšil hrubý zisk o devět procent na celkovou výši 239,7 milionu korun a čistý zisk po zdanění vzrostl o 9,2 procenta, dosáhl tak 190,3 milionu korun,“ upřesnil ekonomický ředitel Budvaru Petr Žáček.
Lidé začali upřednostňovat lahvové pivo
Podnik se podle Žáčka dokázal úspěšně vyrovnat s negativními faktory, například s posilováním české koruny, přesunem poptávky spotřebitelů v celé Evropě do segmentu lahvového piva nebo s nárůstem cen energií, služeb a materiálů. V roce 2011 pracovalo v pivovaru 614 zaměstnanců, což je meziročně o dvě procenta méně.