Karlovy Vary - V Krušných horách začne od středy odložená oprava železniční tratě z Karlových Varů do německého Johanngeorgenstadtu. Zcela uzavřený zůstane do 27. června úsek mezi Nejdkem a Potůčky. Obnova této důležité železnice využívané hojně turisty měla původně začít už loni v listopadu. Kvůli brzkému příchodu zimy a velkému množství sněhu ale musela být odložena až na letošek, uvedl Pavel Hladík z krajského centra ČD v Karlových Varech.
V Krušných horách začne odložená oprava tratě z Nejdku do Potůčků
Nepřetržitá výluka částečně zkomplikuje dopravu do Krušných hor. Veškeré vlakové spoje budou nahrazeny autobusy, které budou jezdit podle výlukového jízdního řádu. Podle Hladíka ale vzhledem k jejich omezenému prostoru nelze stoprocentně garantovat rozšířenou přepravu zavazadel včetně jízdních kol. Přeprava dětských kočárků bude umožněna do vyčerpání kapacity autobusů. „Do stanice Nové Hamry - zastávka nebudou během výluky autobusy zajíždět,“ uvedl Hladík.
Na železnice čeká oprava novohamerský tunel a přejezd. Na železnici, kde zajišťují přepravu České dráhy, budou rovněž vyměněny kolejnice a výhybky včetně zřízení takzvané bezstykové koleje v úseku Nové Hamry - Pernink a Horní Blatná - Potůčky. Zakázku asi za třicet milionů korun získala ve výběrovém řízení společnost Viamont DSP od Správy železniční dopravní cesty. Investice do této krušnohorské dráhy jsou podle železničářů pro její stáří a klimatické vlivy, jimž je vystavena, nezbytné.
Dráha z Karlových Varů do Nejdku, Potůčků a Johanngeorgenstadtu už byla v loňském roce mezi Nejdkem a Potůčky jednou zcela uzavřena, a to také na 45 dní. Náklady v této první etapě modernizace trati představovaly přibližně 18 milionů korun. Opravovala se například první část novohamerského tunelu nebo modernizoval železniční svršek. Oprava krušnohorské železnice z Karlových Varů do Potůčků patřila v roce 2007 mezi největší na regionálních tratích v Karlovarském kraji a stejně tomu je i letos.
Horská část železnice z Karlových Varů do Johanngeorgenstadtu je v úseku od Nejdku druhá nejvýše položená trať v České republice. Nazývá se Krušnohorský semmering a byla dokončena v roce 1899. Z Nejdku přes Nové Hamry do Perninku překonává vlak na 15 kilometrech výškový rozdíl 360 metrů. Projíždí tu třemi tunely a takzvanou novohamerskou smyčkou. Tady se vlak otáčí do protisměru obloukem o poloměru 180 metrů a dostane se až do nadmořské výšky 915 metrů.