Nový Jičín – Z Nového Jičína do Hostašovic již asi nikdy nepojede vlak. Radní Nového Jičína oznámili, že již netrvají na obnově tratě, kterou v červnu zcela zničily záplavy - od té doby jezdí náhradní autobusy. Dosud vedení města trvalo na tom, aby byla trať obnovena. Nyní by raději získali od železniční správy pozemky a místo nových kolejí na nich chtějí postavit cyklostezku. Definitivně jasno bude v listopadu, kdy se k tomuto návrhu vyjádří městské zastupitelstvo.
Trať Nový Jičín – Hostašovice se nejspíš změní v cyklostezku
„Stanovisko Nového Jičína jsem přivítal. Trať byla velmi málo vytížená, náklady na provoz tudíž neúměrné. Stát by do jejího obnovení investoval přes 80 milionů korun, což by se mu nikdy nevrátilo,“ řekl náměstek moravskoslezského hejtamana Miroslav Novák. Případný převod pozemků ovšem musí po městském zastupitelstvu schválit i to krajské.
Budou-li oba sněmy souhlasit, začne kraj jednat s převodem 80 hektarů, které patří státní Správě železniční dopravní cesty. Nejprve by je převzal kraj, poté by pozemky postupně převedl Novému Jičínu a sousedním obcím Hodslavicím, Mořkovu a Hostašovicím.
Správa železniční dopravní cesty ovšem upozorňuje na to, že případný převod může trvat dlouho. „Pokud nastane všeobecná shoda, že trať není nutné obnovit, bude následovat složitý legislativní proces, který povede k zastavení provozu,“ uvedl mluvčí SŽDC Pavel Halla s tím, že o samotném zrušení tratě rozhodne ministerstvo dopravy.
Trať, která je v jízdním řádu vedena pod číslem 326, byla otevřena v roce 1889. Patřila do severomoravské sítě společnosti Severní dráha císaře Ferdinanda, která postavila i první parostrojní železnici v kontinentální Evropě z Vídně do Břeclavi a dále do Bohumína a Haliče. V současnosti patří Správě železniční dopravní cesty a dopravu na ní provozují České dráhy.