Pošta po výpadku obnovila všechny internetové služby. Na vině prý byla technická závada

Česká pošta se v pondělí potýkala s celorepublikovým výpadkem svých internetových služeb. Nefungoval její web nebo služby Czech Point. Nešlo také odesílat datové zprávy. Služby byly po celorepublikovém výpadku opět plně v provozu v pondělí večer. Za problémy mohla technická závada, nešlo o hackerský útok, oznámil odpoledne mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Výpadek postihl weby České pošty, služby Czech Pointu nebo Balíkovny, ale problémy se promítly i do nedostupnosti Portálu občana a dalších digitálních služeb státu. Nešlo také například na pobočkách koupit elektronickou dálniční známku nebo zaplatit doručovateli kartou.

Po 22:30 pak byly weby České pošty i Balíkovny opět v provozu.

Dopoledne nebylo podle Digitální a informační agentury (DIA) možné odesílat datové zprávy kvůli nedostupnosti serveru pro přidělování časových razítek. Systém datových zpráv provozuje Česká pošta. „Služby Czech Pointu byly nefunkční (nedostupné) pouze na pobočkách České pošty, kvůli poruše na straně pošty, na straně Czech Point problém nebyl zaznamenán,“ doplnila večer na síti X DIA.