České Budějovice - Řidiči by mohli začít jezdit po novém úseku dálnice D3 mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí zřejmě od poloviny roku 2013, kdy by měl být pětadvacetikilometrový úsek dokončen. Bude to teprve druhý zprovozněný úsek na dálnici, která má spojit Prahu s jihem Čech a Rakouskem. Řidičům nyní slouží jen zhruba 15 kilometrů dálnice u Tábora. Práce na stavbě úseku jsou asi v polovině. Dělají se hlavně zemní práce, přeložky inženýrských sítí a staví se mosty.
Nový úsek D3 by měl řidičům sloužit od půlky roku 2013
Povrchy vozovek stavebníci ještě na žádné části dálnice nepokládají. Přijdou na řadu až na závěr stavby, na konci roku 2012 a první polovině roku 2013, uvedl manažer dostavby D3 František Petroušek z českobudějovického Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Všechny potřebné pozemky ŘSD už vykoupilo a má i stavební povolení pro tuto trasu, poslední nabylo právní moci v březnu tohoto roku.
ŘSD několik let řešilo problémy s majitelem pozemku o výměře 844 metrů čtverečních. Majitel stále stupňoval své požadavky za odprodej. Loni bylo nakonec rozhodnuto o tom, že se dálnice odkloní a tomuto pozemku se vyhne. Úsek dálnice mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí bude stát zhruba 9,5 miliardy korun bez daně z přidané hodnoty.
O vybudování D3 se hovoří od roku 1987, kdy byla doplněna do základní dálniční sítě v republice. Celková délka plánovaného tahu D3 a navazující rychlostní silnice R3 mezi Prahou a státní hranicí s Rakouskem je zhruba 171 kilometrů. Před 20 lety byl zprovozněn první, 3,3 kilometru dlouhý obchvat Tábora. Nyní motoristé jezdí po D3 v úseku Mezno - Tábor. Dálnice by měla pokračovat dál do Českých Budějovic.