Ostrava - Zastupitelstvo Ostravy definitivně schválilo nové logo města, které téměř rok připravovalo grafické Studio Najbrt. Logo má vyjadřovat sebevědomí a energii města, jeho dynamický rozvoj a humor Ostravanů. Symbolem Ostravy by se tak v budoucnu měly stát tři vykřičníky.
Ostrava má nové logo. Stálo 1,8 milionu
Rada města vybrala z šesti návrhů logo autorů Borise Meluše a Aleše Najbrta. Použitá světlemodrá barva v názvu Ostrava vychází podle studia Najbrt z heraldické tradice a je doplněna vykřičníky v tmavěmodré barvě. „Práce pokračuje vytvářením jednotného vizuálního stylu, který by měl být postupně implementován od začátku příštího roku,“ stojí v oficiálním vyjádření studia.
Logo, za které město zaplatilo 1,8 milionu korun, se objeví na vizitkách, budovách, vozech MHD nebo dresech fotbalistů místního Baníku. V ceně je zahrnuta i licence k jeho neomezenému používání a manuály s podrobnými návody pro využití loga.
Odborníkům se logo líbí, mají ale připomínky
Ostrava v minulosti používala slogan City in Motion - Město v pohybu. Podle primátora města Petra Kajnara se však ukázalo, že stejné spojení má již zaregistrováno Ústí nad Orlicí. „Při mezinárodních veletrzích obdobný slogan používá každé druhé město. Proto jsme oslovili odborníky v této oblasti, konkrétně studio Najbrt,“ dodává Kajnar.
Podle Moravskoslezského deníku se oslovení odborníci shodli, že se jim nové logo líbí, mají však k němu některé připomínky. Děkan Fakulty umění Ostravské univerzity Zbyněk Janáček například kritizuje způsob, jakým bylo logo představeno veřejnosti. Radnice měla podle něj představit celý rozsah prací a prezentovat možnosti použití loga v celé šíři, a ne jen ukázat obrázky a sdělit cenu.