Ostrava - Nejvíce sexistických reklam je v Moravskoslezském kraji. Vyplývá to z výsledků celorepublikové soutěže brněnského občanského sdružení Nesehnutí. Těmi nejurážlivějšími se už zabývá Rada pro reklamu. Letos nominovalo občanské sdružení Nesehnutí 91 sexistických reklam, drtivou většinu zaslali obyvatelé Moravskoslezského kraje, kteří s fotografiemi obsadili první příčky.
Moravskoslezský kraj se může „chlubit“ největším počtem sexistických reklam
Postavíme vám ho. Rychle, levně, profesionálně. Slogan vnadné slečny, která nás však nezve do erotického salonu. Jedná se totiž o reklamu na stavební firmu. Vítěz celorepublikové soutěže o nejurážlivější billboard. Podobné jsou v kraji na každém kroku. Rada pro reklamu musí ročně vyřídit až tisícovku stížností, desetinu z nich uzná a firmy nepovedené plakáty musí stáhnout. „Zaregistrovali jsme, že v této oblasti je větší počet reklam, které jsou předmětem stížností.,“ potvrdil výkonný ředitel Rady pro reklamu Ladislav Šťastný.
„Moravskoslezský kraj byl vždycky průmyslovým centrem naší země. V průmyslu pracují hlavně muži. Pak jsou reklamy stavebních firem se spoře oděnými dívkami pro ně působivé,“ myslí si sociolog Lubor Hruška. Firmy s takovými reklamami se musí každodenně potýkat se stížnostmi občanů, na druhé straně ale hlásí: „Máme vyšší tržby!“
„V množství inzertních sdělení, kterými je dnešní člověk masírován, jsme chtěli malinko zakřičet,“ vysvětluje jednatel takové firmy Roman Sova.