
110 let od vzletu prvního vrtulníku
Jednoduchá konstrukce neumožnila pilotovi kontrolovat pohyb vrtulníku do stran, a tak stabilitu stroje museli ze země zajistit Cornuovi asistenti za pomoci tyčí. Vrtulník měl dvě protiběžné vrtule, které poháněl motor o výkonu 24 koňských sil.
Princip Cornuho vrtulníku se používá dosud. „Na těch oběžných kolech, na nichž využil konstrukci ráfků z bicyklu, se mu už podařilo docílit toho, že rotorové listy jakoby mávaly,“ upozornil redaktor časopisu Letectví a kosmonautika Tomáš Soušek.
Plně ovladatelné stroje spatřily světlo světa až ve třicátých letech minulého století a první jednorotorová helikoptéra vybavená vyrovnávací vrtulí vznikla až v roce 1940. Sestrojil ji ukrajinský konstruktér Igor Sikorsky ve Spojených státech. Vylepšenou verzi pak začala jeho firma vyrábět pro americkou armádu.
Princip vertikálního letu ale znali už starověcí Číňané a první návrh zařízení, které bylo podobné vrtulníku, vypracoval renesanční umělec a vynálezce Leonardo da Vinci. Jeho vynález měla pohánět lidská síla, konkrétně čtyři dospělí muži. Šlo o model jakéhosi létajícího šroubu, který ale nikdy nevzlétl.