Pininfarinův otec začínal s průmyslovým designem už na začátku 30. let a již tehdy spolupracoval se značkou Alfa Romeo. Sergio Pininfarina vystudoval průmyslový design v Turíně v roce 1950 a prosperující firmu od otce převzal v roce 1966, čili v době, kdy rodinný podnik už více než deset let spolupracoval se značkou Ferrari. Až do dneška také podpis Pininfarina stojí pod naprostou většinou těchto závodních vozů. Kromě Ferrari spolupracoval také s Maserati, Rolls-Roycem, Fordem či Cadillacem.
„Jeho ferrari jsou spíše sochy než automobily. To nejdůležitější, co v oblasti designu vytvořil, je právě dynamický design sportovních vozů,“ konstatoval šéfredaktor Automakers Erich Handl. Skutečnost, že se Pininfarina realizoval v oblasti jiného než automobilového designu (vedle zmíněných lahví navrhl také varné konvice nebo design olympijské pochodně), považuje za inspirativní. „Jeden obor obohacuje druhý a on mohl využívat u aut své poznatky z oblasti spotřebního designu,“ dodává Handl.
