Nouzové vysílače mají lokalizovat letoun v případě nehody. Uvedený typ má na 1 200 letounů Boeing různých typů a kontrolou projdou všechny. Cílem je podle Boeingu shromáždit údaje, které by pomohly regulačním úřadům rozhodnout, jak situaci řešit.
Jak pro ČT vysvětlil letecký publicista Martin Velek, vysílač je vybaven lithiovými bateriemi, a protože se musejí neustále dobíjet, došlo zřejmě k tomu, že problém začal v okruhu, který zajišťuje trvalé napájení vysílače. Velek se nicméně nedomnívá, že by to bylo možné přičíst na vrub chybám samotného letadla Boeing 787 Dremliner.

Boeingy projdou další kontrolou
Boeingy projdou další kontrolou
12:00 29.7.
Rozhovor s Martinem Velkem
Vyšetřovatelé dospěli k závěru, že požár vznikl v místě, kde je nouzový vysílač instalován.