Britská elektronická tajná služba (GCHQ) sledovala více než tři roky rezervace v nejméně 350 luxusních hotelech. „Cílem tohoto programu bylo v okamžiku rezervace informovat GCHQ o městě a hotelu, kde zahraniční diplomat hodlal být,“ píše Der Spiegel.
Podle listu zřejmě britské tajné služby odposlouchávaly telefon nebo monitorovaly zdejší fax. Agenti se k potřebným informacím mohli také dostávat prostřednictvím hotelové internetové sítě.
Špehovací program GCHQ dostal název Royal Concierge (Královský domovník). Jako logo měl tučňáka s korunkou na hlavě. Jeho černobílé zbarvení přitom odkazovalo na typické uniformy zaměstnanců honosných hotelů.
Zpráv o podobném špiclování ze strany amerických a britských tajných služeb přišlo v posledních měsících více. Vyvolalo to napětí mezi spojenci, zvláštní nespokojenost vyjádřily Německo a Francie.