Radlická radiála za 14 miliard dopravu u Barrandovského mostu ještě zhorší, zjistila ČVUT

Zprovoznění připravované Radlické radiály v Praze by způsobilo výrazné dopravní komplikace v napojení na Městský okruh a Barrandovský most. Vyplývá to ze studie zpracované ČVUT, na kterou upozornil spolek Iniciativa za zlepšení Radlické radiály. Studie navrhuje rozšířit napojení radiály na okruh z jednoho pruhu na dva, stavebně upravit Barrandovský most a postavit nový most přes řeku ve Velké Chuchli. Projekt radiály je nyní v územním řízení.

Podle studie, kterou si objednalo minulé vedení magistrátu, je Barrandovský most již nyní přetížený a přivedení nových aut bez dalších opatření zhorší kolony v Dobříšské ve směru na Barrandovský most i na samotné nové radiále.

Kvůli zahlcení by musel být zřejmě pravidelně uzavírán jeden či oba tunely, které mají na nové komunikaci vzniknout. To bude znamenat, že se auta uzavřeným tunelům vyhnou a budou jezdit opět přes obytnou zástavbu, odkud je má nová radiála odvést. K tomu podle Iniciativy za zlepšení Radlické radiály svádí i navržené řešení některých křižovatek.

4 minuty
Studie ČVUT / Radlická radiála dle aktuální studie
Zdroj: ČT24

„Nemá smysl, aby město utratilo 14 miliard korun za stavbu v podobě, která může způsobit kolaps dopravy na Městském okruhu. Považujeme proto za nebytné, aby se projekt radiály přepracoval,“ uvedl Milan Kostohryz z iniciativy. Dodal, že nynější návrh vychází ze stavu dopravy v 90. letech, který se ale výrazně změnil. Pro přepracování projektu se vyjádřil i nový starosta Prahy 5 Daniel Mazur (Piráti). Investorem stavby je pražský magistrát.

Studie navrhuje nový most

Studie ČVUT doporučuje začít řešit situaci kolem Barrandovského mostu co nejdříve a navrhuje řadu opatření. Odborníci doporučili výstavbu nových ramp mostu a upravit napojení Radlické radiály. Největším opatřením je stavba nového mostu, přes který by se řidiči mohli ze Strakonické dostat na Jižní spojku bez nutnosti využít Barrandovský most. Studie ale přiznává, že na obou vltavských březích je řada omezujících faktorů, především dvě železniční tratě a rozsáhlé rekreační území. 

4 minuty
Studie ČVUT / studie Radlické radiály s úpravami ČVUT
Zdroj: ČT24

Podle primátorova náměstka pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) je nyní pro město nejdůležitější začít s opravou Barrandovského mostu. „Studie potvrdila náš předpoklad, že ve stávající podobě by stavba radiály přinesla jen nové problémy. Hlavním úkolem je nyní začít co nejrychleji s opravou Barrandovského mostu, po kterém denně projede 140 tisíc aut, nejvíc ze všech pražských mostů,“ uvedl. Dodal, že most bude opravován po třetinách a uzavřeny budou vždy jen dva jízdní pruhy.

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá Radlická radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí.

Proti stavbě, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, které stavbu připravují, se však projekt drží všech limitů pro danou oblast.

4 minuty
Studie ČVUT dnešní stav Radlické radiály
Zdroj: ČT24

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Brusel zahájil šetření české státní podpory pro jaderné bloky v Dukovanech

Evropská komise (EK) zahájila hloubkové šetření s cílem posoudit, zda je veřejná podpora, kterou Česká republika plánuje poskytnout na výstavbu a provoz dvou nových jaderných bloků v Dukovanech, v souladu s pravidly EU pro státní podporu. Komise o tom informovala v tiskové zprávě. Unijní exekutiva se chce zaměřit na vhodnost a přiměřenost státní podpory i na dopad, jaký toto opatření bude mít na hospodářskou soutěž na trhu.
včeraAktualizovánopřed 14 hhodinami

Vlak v Roudnici opět poškodil trakční vedení, provoz je plně obnoven

V Roudnici nad Labem na Litoměřicku vlak během jízdy poškodil trakční vedení, v této stanici se to kvůli opravě mostu přímo nad tratí stává opakovaně. Na koridorové trati z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa před polednem stál provoz v úseku Hrobce – Roudnice nad Labem, zhruba ve 12:45 mohly dálkové a regionální vlaky místem projíždět po jedné koleji, vyplývá z informací Správy železnic a Českých drah. Provoz byl již dle Správy železnic plně obnoven.
před 17 hhodinami

Antimonopolní úřad zrušil zakázku na 180 trolejbusů pro Prahu

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna definitivně zrušil zadávací řízení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na nákup až 180 bateriových trolejbusů za víc než tři miliardy korun. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě. Rozhodnutí je pravomocné, DPP jej může napadnout správní žalobou u Krajského soudu v Brně. Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík uvedl, že podnik v příštím roce vypíše novou veřejnou zakázku.
před 19 hhodinami

Na Štědrý den se objeví sněhové přeháňky

V Česku se na Štědrý den objeví sněhové přeháňky, občasné sněžení očekávají meteorologové zejména v jižní polovině území a na horách. Nejvíce sněhu by do Štědrého večera mělo napadnout hlavně na Šumavě, v Pošumaví a Novohradských horách, lokálně kolem pěti centimetrů, výjimečně až deset centimetrů. Souvislejší sněhovou pokrývku očekávají meteorologové také v Jeseníkách a okolí. Zbývající sváteční dny budou slunečnější a také mrazivé.
včeraAktualizovánopřed 21 hhodinami

Piety i mše uctily oběti předloňské střelby na filozofické fakultě

Lidé v Česku si v neděli připomněli památku obětí předloňské střelby na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (FF UK). Už dopoledne uctili jejich památku například někteří senátoři v čele s předsedou horní komory Milošem Vystrčilem (ODS). Po poledni si památku obětí připomněl i premiér Andrej Babiš (ANO). Konaly se i další akce, které připravily spolky Spojeni nadějí a Uši pro duši s podporou fakulty a univerzity. Při tragédii zemřelo čtrnáct lidí z řad studentů a pedagogů.
21. 12. 2025Aktualizováno21. 12. 2025

Provoz vlaků v Praze byl po omezení kvůli krádeži kabelů plně obnoven

Provoz vlaků v Praze byl po omezení kvůli krádeži kabelů plně obnoven po 14:40, uvedla Správa železnic. Vlaky kvůli krádeži na trati v úseku Vršovice – Hlavní nádraží nabíraly hodiny zpoždění. Omezení se dotklo podle webu dopravce České dráhy desítek vlaků, lokálních spojů i rychlíků. Některé regionální spoje musely dráhy odřeknout. Omezení provozu trvalo více než devět hodin.
21. 12. 2025Aktualizováno21. 12. 2025

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
21. 12. 2025

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
21. 12. 2025
Načítání...