Hlavním důvodem, proč kraj už nechce na těchto tratích vlaky platit, jsou peníze a také to, že jimi jezdí málo lidí. Úřad plánuje, že v obcích naopak posílí počet autobusových spojů.„Jezdí s nimi od nuly do deseti patnácti cestujících. Tyto lidi my dokážeme mnohem levněji odvézt autobusy,” hájí opatření ústeckých radních vedoucí odboru dopravy Ústeckého krajeJindřich Franěk.
Starostům vadí i to, že s nimi o úpravách jízdních řádů nikdo nejednal. Často se o závažných rozhodnutích dozvídají náhodou. „Naštěstí jsme byli včas upozorněni turisty, kteří tento vlak využívají,” dokládá špatnou komunikaci s ústeckým magistrátem starostka Deštnice Martina Bartošová. „Já myslím, že v byznysu platí, že kdo platí, ten rozhoduje,” obhajuje záměr ústeckých radních jeden z nich, Milan Franc. „Je to černý puntík na mapě České republiky, je to skvrna,” kontruje předseda železničních odborů Jaromír Dušek.
Plánované omezení počtu vlaků se zřejmě dostane i před krajské zastupitelstvo. Většina opozice s ním totiž nesouhlasí.