Hadrák, hadraplán, hadroplet, netopýr nebo prchající stan. To jsou jen některé přezdívky tříkolového vozítka velorex. V Houdkovicích se jich sjelo více než sto. A přijel také jeden z konstruktérů velorexu - Mojmír Stránský. „Když jsme s tím jezdili, tak to vypadalo, jako když jede čáp. Lidé si z nás dělali legraci,“ vzpomíná konstruktér Mojmír Stránský.
Fantazie majitelů velorexů nezná mezí, každý z nich si svoje vozítko upravil k obrazu svému. Na sraz dorazil i nástupce velorexů, model X – trike. „Koncepce nového vozu byla jasná – splývající záď, oblouk u dveří, špicová kola, tankování přes víčko nádrže v předním kufru,“ uvádí výrobce modelu X trike Pavel Brýda.

Reportáž Erika Knajfla
Původních velorexů bylo vyrobeno asi patnáct tisíc. Samotná výroba sice skončila v roce 1973, ovšem ještě dnes můžete slavné vozítko potkat hned na čtyřech světových kontinentech.