Karlovy Vary chystají regulaci taxislužby, dotkne se jízdného i emisí

Karlovy Vary – Karlovy Vary připravují regulaci taxislužby ve městě. Podle primátora Petra Kulhánka by měla zahrnovat jak znovuzavedení maximální ceny jízdného, tak i například sjednocení vzhledu taxíků nebo splnění emisních limitů vozů taxislužby, řekl dnes novinářům. Podle údajů karlovarského magistrátu působí v pětapadesátitisícovém městě zhruba 150 vozidel taxislužby.

„Vycházíme z podnětů lidí i hotelů. Po deregulaci cen jízdného se stává, že se na stejné trase liší jízdné o desítky i stovky procent,“ uvedl Kulhánek. Podle něj se v lázeňském městě, které navštěvují tisíce lidí z celého světa, jednotná pravidla pro fungování taxislužby dlouhodobě neřešila. Radnice podle náměstka primátora Jaroslava Růžičky zpracuje podklady, jež by shrnuly legislativní možnosti, které město má. Hotovy by měly být do 20. března. Zároveň chce radnice začít jednat s taxikáři o zamýšlené regulaci.

Jízdné v taxislužbě bylo deregulováno zhruba před dvěma lety. Do té doby platil strop jízdného ve výši asi 35 korun na kilometr. Z něho chce vedení města vycházet i pro maximální cenu do budoucna, ale s přihlédnutím k současným reálným cenám pohonných hmot a dalších nákladů. Vizuálně sjednotit vzhled taxíků v Karlových Varech nepůjde podle Kulhánka okamžitě, protože provozovatelé mají zakoupeny různé typy aut. Město by také chtělo stanovit minimální ekologické požadavky na vozidla. „Aby se už nestávalo, že v lázeňské zóně si řidič taxíku zatopí a kolem jsou oblaka černého dýmu,“ dodal karlovarský primátor.