Jezdící schody by vedly po svahu od stanice metra k podchodu pod železniční tratí. V současnosti se mohou cestující z Nuslí dostat na linku C buď po 350 metrů dlouhých schodech s převýšením 37 metrů, nebo jet tramvají na I. P. Pavlova či na Pražského povstání. Eskalátor by částečně nahradil i zatím nevybudovanou trasu metra D v plánované trase přes náměstí Bratří Synků.
Vyšehrad - Nusle: tři minuty, slibuje záměr
Podle studie by byl eskalátor z větší části zahloubený, pouze horní část by vedla nad povrchem. V souvislosti s jeho stavbou by se upravil i podchod pod železniční tratí v Nuslích. Jízda by trvala tři minuty. Na samotný provoz schodů by dohlížel dispečer sloužící ve stanici metra C Vyšehrad. Podle dosavadního záměru však nové spojení neřeší přepravu vozíčkářů nebo kočárků.
Stavební část by z celkové odhadované částky vyšla na 132 milionů, zbytek by stály samotné schody. Pozemky pod schody patří hlavnímu městu, které by je tak nemuselo vykupovat. Naopak v odhadu ceny nejsou zahrnuty například přeložky komunikací či vybudování nové pěší cesty. Podle primátora hl. m. Prahy Tomáše Hudečka (TOP 09) se jedná o velmi předběžnou kalkulaci. Nezanedbatelné by byly i následné provozní náklady. Podobné venkovní eskalátory jsou ale podle něj ve světě běžně používané.
