Velká Británie hlásí další vítězství on-line inzerce

Londýn - Internetový portál Google se stává vůdčí silou reklamního byznysu ve Velké Británii. Jeho tržby z reklamy v prvním čtvrtletí stouply oproti loňskému roku o 40 procent, na 803 milionů liber. Pokud nedojde k neočekávanému výkyvu, překoná letos definitivně tradičně nějvětšího hráče na trhu, komerční televizi ITV. Poprvé se tak stalo loni na podzim.

Úspěch Googlu potvrzuje přesun stále větší části marketingových rozpočtů do prostoru on-line komunikace. V oblasti internetové inzerce je americký vyhledávač ve Velké Británii neporazitelný, jeho podíl dosahuje až 80 %, přičemž celkové náklady na on-line marketing se na ostrovech blíží třem miliardám liber.

Dominanci internetové reklamy dokazují i statistické údaje, které hovoří o 38% nárůstu v oblasti on-line inzerce v loňském roce a 21% v prvních třech měsících tohoto roku. Přestože on-line inzerce zatím spolkne „jen asi 15 %" celkových nákladů na reklamu ve Velké Británii, už dnes má větší podíl než tištěné tituly. Očekává se, že internetová reklama tu předběhne do roku 2009 i televizní, což naznačuje i aktuální souboj společností Google a ITV.