Na českém webu se v reklamě protočily miliardy

Praha - Zadavatelé loni v Česku zvýšili investice do internetové reklamy na 7,7 miliardy korun. To je o 1,3 miliardy více než v roce 2009. Pro letošní rok očekávají provozovatelé internetových médií meziroční růst o 24 procent. Výdaje do reklamy na webu by tak měly vzrůst na 9,58 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu agentury Factum Invenio pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

Největší podíl na internetové reklamě měla loni plošná nebo také display reklama, tedy bannery. Podle ceníkových cen do ní zadavatelé investovali přes 4,5 miliardy korun. Do reklamy v katalozích to bylo 985 milionů korun. V PPC systémech (pay-per-click), kam patří kontextová reklama a vyhledávání, inzerenti utratili téměř 2,2 miliardy korun v reálných cenách. 

Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 procent. Je na třetím místě za televizí a tiskem. Jeho podíl přitom podle Hrubešové stoupá, předloni totiž činil deset procent. Pro letošní rok očekává SPIR největší nárůst u nestandardní reklamy, která loni mírně poklesla.

Reportáž Jana Beránka a rozhovor s Jánem Simkaničem (zdroj: ČT24)