Hlavním motivem je lidské tělo. Podle kurátora zachycoval malíř hlavně muže. Ženské modely prý v jeho době nebyly. Michelangelo studuje na kresbách anatomii a ukazuje podle Gnanna tělo v jeho síle a monumentalitě, jaké byly do té doby nevídané. Transformuje postavy „do heroična“, napětím svalů vyjadřuje také napětí vnitřní a tělo je i výrazem charakteru, uvedl kurátor.
Michelangelo se narodil v roce 1475 a zemřel v roce 1564. Byl sochařem, malířem i architektem. Výstava přibližuje celou jeho tvůrčí dráhu. Vystavená díla se řadí chronologicky do skupin.

Reportáž Jana Moláčka
K vidění jsou kresby, které autor vytvořil jako sedmnáctiletý mladík. Následují studie k některým obrazům či k freskám pro Sixtinskou kapli. Na závěr čeká na návštěvníky pozdní zobrazení ukřižování, které malíř načrtl ve svých skoro 80 letech. Podrobně jsou zaznamenány i jeho projekty pro jednotlivé papeže. Nechybí ani sádrový odlitek sochy Mojžíše.
Výběr doplňují práce Michelangelových přátel a kolegů, jimž se některá jeho díla dříve připisovala, přestože měli odlišný styl. Na výstavě jsou i malby a reliéfy, které podle Michelangelových návrhů vznikly. Mezi ně patří například jedno z Rubensových pláten. Na velkoplošných obrazovkách se pak promítá třeba krátký film o Sixtinské kapli. V něm mají zájemci možnost vidět, čeho byly vystavené kresby předobrazem.
Kurátor Gnann začal s přípravami výstavy před více než třemi lety. Vybraná díla pocházejí ze sbírek 30 muzejních institucí z Evropy i zámoří. Výstavu doplní odborné sympozium, které Albertina pořádá spolu s institutem umění münsterské univerzity. Akce se koná 19. a 20. listopadu. Experti se budou věnovat Michelangelovým figurálním kresbám a jejich datování.
Po Bruselu a Berlíně hostí Vídeň také retrospektivu prací nejslavnější mexické malířky Fridy Kahlo.