Na novém albu má být devět nahrávek, z nichž některé Aj Wej-wej popisuje jako
„punkovější“ a jiné jako „popovější“. Čínský avantgardní výtvarník Aj Wej-wej se stal symbolem represí čínského komunistického režimu vůči disidentům. Renomovaný britský časopis Art Review ho v roce 2011 jmenoval nejvlivnější uměleckou osobností světa.
Umělec známý převážně sochami a instalacemi se prý začal více zajímat o hudbu během 81 dní, po které ho čínské úřady v roce 2011 držely bez jakéhokoli obvinění ve vazbě. Aj označuje toto obvinění za politicky motivované. Po propuštění byl obviněn z daňového úniku a úřady mu vyměřily pokutu ve výši 15 milionů jüanů, tedy asi 47,3 milionu korun.
Aj Bůh a jeho Commedia
„Když jsem byl zadržen, dozorci mi často říkali, abych něco zpíval, ale protože nejsem s hudbou obeznámený, tak jsem se styděl,“ vypráví Aj Wej-wej. „Všechno, co jsem uměl, byly vojenské písně čínské lidové armády,“ dodal. „A pak jsem si pomyslel, že až se dostanu ven, udělám něco spojeného s muzikou.“
Album dostalo název Divina Commedia (Božská komedie) podle Danteho slavného díla. Jde také o odvolávku na přezdívku „Aj Bůh“, kterou Aj Wej-wejovi dali jeho přívrženci. Texty napsal sám Aj a bude rovněž debutovat coby zpěvák. Hudbu složil jeho přítel, rocker Cuo-siao Cu-čou.
Aj Wej-wej s hudbou nekoketuje poprvé. Nedávno upravil klip Gangnam style od PSY; sám v něm tančí s pouty na rukou. Tanec podle něj vyjadřuje osobitost jednotlivce, kterou čínský režim potlačuje.