Tentokrát společnost uvádí jako důvod opoždění dodávek proběhnuvší stávky mechaniků, kvůli jejichž protestům stála výroba. Přitom podle sdělení Boeingu jsou skoro všechny potřebné atestace, zkoušky a zalétání strojů v poslední finální fázi. Zpoždění má tak zřejmě jiný než technický problém. Ekonomický. Boeing by se mohl snažit spekulovat na ceně a podmínkách dodání.
První Dreamlinery jsou ve vzduchu už od července 2007 a odborná veřejnost si vysoce cenila neobvykle hbitého zkušebního provozu nových strojů. První objednávka Nippon Air měla slíbené stroje obdržet v srpnu 2007, teď nemá ani termín, bylo jí prý jen řečeno, že se očekává další minimálně půlroční zpoždění.
Dodneška Boeing eviduje na Dreamlinery 895 objednávek v hodnotě 155 miliard dolarů. Zpoždění kromě toho, že sráží tuto sumu, sráží i hodnotu společnosti. Od prvního zpoždění v říjnu 2007 spadly akcie firmy o 60 procent.
Problémy má i jediný vážný konkurent Boeingu, evropský Airbus. Model A-380 sice zvládl tříměsíční testy podobně jako Boeing, dodávky se ale také nebudou krýt s původními termíny. Stejně jako u 380 se podobné zdržení čeká u redesignu menší 350.