Češi jsou nevěrní zákazníci, do obchodů je mají nalákat nové věrnostní programy

Praha – Do Česka stále více proniká fenomén odměňování věrných zákazníků. Nejrůznější slevové karty už nyní vlastní téměř polovina Čechů, výhody, které na ně čerpají, však zatím stále nejsou tak velké jako v zahraničí. Tam řetězce loajálním zákazníkům vyplatí ročně zpět i miliardy korun. Češi ale v době krize přestali být loajální a obchody střídají daleko častěji než dřív. Obchodníci tak už i v tuzemsku plánují příchod propracovanějších programů.

Karta k levnějšímu odběru benzinu, jiná karta pro letecké míle nebo nákup potravin se slevou. Stále více obchodníků se snaží zákazníky odměnit za to, že utrácí své peníze právě u nich. „Je to ten nejlepší trik, co mohou obchodníci udělat. Češi na to slyší a pak už jinam nepůjdou,“ říká reklamní expert Martin Charvát.

Přestože v Česku má už nejrůznější klubové karty zhruba polovina lidí, oproti západní Evropě nebo Americe se nabídka slev často omezuje jen na vybrané zboží nebo obchody. Nově ale i u nás začnou obchodníci vyplácet za utracené peníze i peněžní poukázky.

Slevy Tesca míří i do Česka

Obchodní řetězec Tesco spustí od září v Česku svůj věrnostní program Clubcard. Ten už funguje v několika zemích, kde se do něj zapojily miliony lidí. „V Anglii je to víceméně kolem půl miliardy liber, která se během roku od nás vrátí k zákazníkům. To očekávání v Česku bude v řádech sto milionů korun,“ popisuje Stádler. Už od loňska funguje program Clubcard i na sousedním Slovensku, kde jej používá několik set tisíc zákazníků.

Systém Clubcard funguje tak, že zákazníci za své nákupy v prodejnách Tesco sbírají body, které se jim zapisují na účet klubové karty. Po třech měsících obdrží majitel karty výpis se stavem svého konta a počtem bodů. Za každých deset korun, které zákazník v Tescu utratí, získá jeden bod. Pokud nasbírá víc než 300 bodů, získá tři poukázky v hodnotě jednoprocentní slevy z celkové ceny nákupu a šest slevových kuponů na vybrané zboží. Při zisku méně než 300 bodů získá tři slevové kupony na vybrané zboží.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Bilance: Evropa v čase obchodní války

Tým publicistického měsíčníku Bilance se tentokrát zaměřil na dopady celní války na Evropu. Zajímal se, jak na nestabilní situaci reagují české firmy s napojením na Spojené státy. Věnoval se i soběstačnosti Evropy, přičemž se dostal i do dolů, kde je možné vidět české lithium. Tématem pondělního vysílání byl i odraz proměny bezpečnostní architektury v byznysu, který se projevil hlavně ve zbrojařství.
před 12 hhodinami

Zbývají poslední dny pro podání přiznání k dani z příjmů

Na podání elektronického přiznání k dani z příjmů mají lidé už jen posledních pár dnů. Formulář je nutné elektronicky odeslat a daně zaplatit do pátku 2. května, ale lidé by to neměli nechávat na poslední chvíli. Finanční správa totiž upozorňuje, že hrozí přetížení systému. Těm, co odevzdávají papírové daňové přiznání, skončila lhůta už na konci března.
před 14 hhodinami

Výdaje na zbrojení rostly loni nejrychleji od konce studené války

Celosvětové vojenské výdaje se v loňském roce zvýšily o 9,4 procenta na 2,72 bilionu dolarů (téměř šedesát bilionů korun). Zaznamenaly tak nejprudší meziroční nárůst přinejmenším od konce studené války, počátkem devadesátých let minulého století. Nejvíc vynakládají na zbrojení USA, Čína a Rusko. Informoval o tom Stockholmský mezinárodní ústav pro výzkum míru (SIPRI).
před 23 hhodinami

Jak odhalit podvodný e-shop? Pomoci mohou recenze i důkladné ověřování

Nákupy přes internet jsou mezi lidmi stále populárnější. Podle dat Českého statistického úřadu (ČSÚ) vzrostl mezi lety 2015 a 2023 podíl lidí v Česku, kteří nakupují na internetu zhruba dvouapůlnásobně na 62,9 procenta. S tím ale přichází i řada rizik. Jedním z nich jsou podvodné e-shopy, které mohou na první pohled působit seriózně. Jak takový obchod rozpoznat a co dělat, pokud už člověk na podvodné stránce nakoupí?
včera v 07:10

Teplo kvůli modernizaci jeho výroby nejspíš zdraží. Pomoci by mohly dotace

Kvůli rozsáhlé modernizaci výroby tepla se chystá jeho zdražování. Zbrzdit růst cen by mohly dotace, které připravuje ministerstvo průmyslu a obchodu. Teplárny přechází od uhlí k jiným formám výroby tepla – zejména k plynu. Důvodem změn jsou vysoké ceny emisních povolenek i plánovaný odchod od uhlí v roce 2033. Přeměna teplárenství si vyžádá miliardové investice. Na centrální zásobování jsou v Česku napojené zhruba čtyři miliony lidí.
27. 4. 2025

Lidé spoří na stáří i přes dlouhodobé investice

Přes 150 tisíc lidí vložilo své peníze do takzvaného dlouhodobého investičního produktu (DIP). Zajišťují se tak na stáří s podporou státu. Podle makléřů zatím zájem lidí neovlivnily ani momentální prudké výkyvy na burzách.
27. 4. 2025

Nejistota a obavy. Americké škrty komplikují humanitární pomoc

Humanitární organizace řeší americké úspory ve financování mezinárodní pomoci. Část z nich musí například propouštět zaměstnance nebo omezovat pomoc v rozvojových zemích. Podle ředitele organizace Člověk v tísni Šimona Pánka škrty americké administrativy přináší několikaměsíční nejistotu. Redaktorka ČT Lea Surovcová potvrzuje, že humanitární organizace v této souvislosti často zažívají obavy. Páteční 90' ČT24 moderoval Jakub Musil.
27. 4. 2025

Ztráta letos klesne pod miliardu, tvrdí ředitel České pošty

Ztráta České pošty letos klesne pod jednu miliardu korun, řekl v Otázkách Václava Moravce její generální ředitel Miroslav Štěpán. Poštovní služby podle něj skončí na černé nule, ztráta půjde za Balíkovnou. Loni Česká pošta tratila téměř 1,25 miliardy. Štěpán v pořadu komentoval mimo jiné očekávaný termín prodeje budovy hlavní pošty v Jindřišské ulici v Praze nebo podle něj chybějící definici postavení podniku v digitalizovaném Česku.
27. 4. 2025
Načítání...