Virtuální realita pomáhá propagovat turistické cíle. Letáky a brožury ale zatím nepřekonala

Města a obce stále častěji využívají k propagaci svých turistických zajímavostí moderní technologie. Oblíbená je například aplikace, která pomůže naplánovat výlet. Virtuální brýle zase umožní prohlédnout si například podzemí. Většinou ale města metody propagace kombinují. Letáky, mapy a brožury zůstávají klasikou.

Video Studio ČT24
video

Moderní metody propagace turistických cílů

Zdroj: ČT24

V infocentru v Kyjově na Hodonínsku si denně letáků a brožur, které zvou třeba k návštěvě funkcionalistických budov nebo vinařských sklepů, turisté rozeberou desítky. „Letáčky vesměs vytváříme sami. Tvoříme si ten obsah, nejlépe totiž víme, co ti turisté chtějí. Grafickou stránku zpracovává grafické studio,“ popsala vedoucí informačního centra města Kyjov Dita Hojačová.

Kyjovská radnice se ale snaží město i jeho okolí propagovat i online, připojila se například k aplikaci, která umí interaktivně vyhledávat a plánovat výlety. „Aplikace Vám ukáže přesně trasu a zajímavá turistická místa, která na té trase jsou,“ vysvětlila Dita Hojačová.

Brožury a letáky propagující turistické cíle
Zdroj: ČT24

Aplikace naplánuje zajímavý výlet

Připojení městských stránek k databázi výletů trvalo jen několik minut. Zařídil ho tým vývojářů, kteří svou práci prezentují na veletrhu Regiontour v Brně. „Celé to vzniklo z kalendáře, který prodávají v infocentru, jsou tam fotky jednotlivých míst, takže my jsme uchopili kalendář a vymysleli jsme podle těch fotek výlet třeba na kole,“ řekl vývojář společnosti Jupigo Tomáš Beňo.

Aplikaci zatím využívá asi šestnáct měst a obcí v celé republice. Podle Pavla Pichlera, který se v cestovním ruchu dlouho pohybuje, by to mohlo být mnohem víc. „Vynikají ta města, kde jsou mladí, tvůrčí lidé. Ti, kteří každý den používají chytrý telefon, pro které není problém se podívat brýlemi s virtuální realitou,“ řekl ředitel Travelbakers Pavel Pichler.

Blogeři a youtubeři jsou nejlepší reklama

Virtuální realitu je možné si vyzkoušet i na výstavišti v zóně věnované moderním technologiím. „Dají se prezentovat věci, které nejdou prezentovat normálně, protože by mohly být třeba nebezpečné,“ vysvětlil Jaroslav Pikna z Event 333.

Virtuálně je možné díky brýlím a sluchátkům projít jaderným reaktorem nebo se potopit pod hladinou moře. O moderní technologie se zajímá i agentura CzechTourism. „Neopouštíme ty staré nástroje k propagaci, ale přidáváme i nové,“ řekla ředitelka CzechTourism Monika Palatková. „Spolupracujeme například s blogery nebo youtubery. Ti se nám hodně osvědčili. Lidé jim věří víc než jakékoli jiné reklamě,“ vysvětlila.

Na veletrhu se představují poprvé všechny kraje

Na veletrzích cestovního ruchu Go a Regiontour na brněnském výstavišti se letos představí všechny kraje ČR, což nebývalo zvykem. S výjimkou Nitranského kraje také všechny slovenské. Různým způsobem se bude prezentovat 26 zemí včetně exotické Kuby či Dominikánské republiky.

Součástí veletrhů budou i ochutnávky extrémní gastronomie a festival krajových specialit a regionálních potravin RegFoodFest. Nový festivalový pavilon F přinese zážitky pro celou rodinu. Součástí je také cestovatelský festival přednášek a promítání Go Kamera, který se postupně proměnil v největší středoevropský festival svého druhu. Ve čtvrtek je veletrh určen odborné veřejnosti, od pátku do soboty už mohou přijít i běžní návštěvníci.