ŘSD očekává, že bude nový úsek dálnice D47 velmi intenzivně využíván. „Do roku 2015 se počítá s nárůstem intenzity dopravy v oblasti Ostravy až na 40.000 vozidel denně,“ uvedla Vápeníková. Celkem bude 80 kilometrů dlouhá dálnice D47 stát 57 miliard korun, hotova až ke státním hranicím by měla být v roce 2010.
Na novém dálničním úseku jsou čtyři mimoúrovňové křižovatky a 44 mostů v celkové délce přes šest kilometrů. Také je tam 130 kilometrů svodidel. Na jedné z mimoúrovňových křižovatek - v Ostravě Rudná - se také v sobotu od 12:00 uskuteční slavnostní otevření úseku.
Moravskoslezský kraj by měl letos získat 26 kilometrů nových komunikací, nejvíce ze všech krajů. Čeští řidiči se letos dočkají celkem 74 nových kilometrů silnic a dálnic. Zhruba 50 nových kilometrů připadne na dálnice a rychlostní silnice, zbytek na silnice první třídy.
Úplné dokončení dálnice D47 umožní propojení Moravskoslezského kraje s dálniční sítí republiky, zrychlí se i doprava do Polska. Po uvedení do provozu bude dálnice D47 označena jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 dosahovat délky 377 kilometrů.
Českou dálniční síť tvoří dálnice a rychlostní silnice. Dálnic je v ČR 646 kilometrů, rychlostních silnic 356 kilometrů. Oba druhy komunikací se liší například v poloměrech zatáček, v maximální prudkosti stoupání, kapacitě přípojných pruhů nebo zabezpečení svodidly. Pro řidiče však zásadní rozdíly neexistují; neliší se ani platby za dálniční známky či mýto. ŘSD proto nyní uvažuje, že některé rychlostní silnice označí jako dálnice.