Evropě to osladíme, hlásá kampaň k předsednictví v EU

Praha – Česká republika zahájila oficiální kampaň ke svému předsednictví v čele Evropské unie. Spolu s mottem Evropa bez bariér bude celou akci doprovázet spot od režisérky Alice Nellis. Kampaň bude probíhat až do června příštího roku a přijde zhruba na 12 milionů korun. Logo bude podle zvyklostí zveřejněno asi měsíc před zahájením předsednictví. Spolu s ním odstartuje v listopadu i druhá část kampaně, která má být hlavně vysvětlovací.

Z českého pohledu půjde podle slov premiéra Mirka Topolánka o historickou událost srovnatelnou s dobou Karla IV. a s tehdejším postavením království v Evropě. „Nechceme, abychom byli vnímáni jako země, která si neustále na něco stěžuje. Byl bych rád, aby se lidé během našeho předsednictví s EU sžili spolu se všemi přednostmi i nedostatky, které unie nese,“ řekl při zahájení kampaně. Negativních ohlasů se premiér neobává. Spolu s vicepremiérem Alexandrem Vondrou v nadsázce uvedl, že lepší je sladký čaj než hořký.

Evropa bez bariér – svoboda a respekt k jednotlivostem

Topolánek připomněl i oficiální motto EU In varietate concordia – Jednota v různosti, které považuje i za svou vizi působení ČR v EU. Komunikační kampaň má být odrazem toho, jak se chce Česká republika představit nejen Evropanům, ale i občanům ČR. „Aby pochopili naši sounáležitost v rámci společenství,“ dodal premiér.

Natočený spot je podle Vondry způsob, jak s lehkou nadsázkou připoutat pozornost lidí. K osobnostem ve spotu tak patří i anonymní tvář – český vynález kostky cukru. „Kdybychom to dali nějaké firmě, nikdy z toho nedostaneme to, co se podařilo udělat touto cestou,“ domnívá se Vondra, který v rámci kampaně navštíví i několik míst, kde se budou konat unijní schůzky. Takzvaná „roadshow“ s kulturním programem začne v pátek v Luhačovicích a Zlíně. Ve Strakově akademii vznikne zastřešením atria i nové tiskové středisko za více než 27 milionů korun. Prostor nabídne místo pro práci přibližně sedmi desítek píšících novinářů.

Odborníci: Není úplně jasné, co chce kampaň veřejnosti sdělit

Odborníci komunikační kampaň příliš nechválí. Není podle nich úplně jasné, co chce veřejnosti sdělit. „Vláda cítí potřebu komunikovat, ale úpěnlivě neví, co by komunikovala,“ domnívá se Daniel Köppl z časopisu Marketing&Média.   

Tváře české kampaně:

  • Architektka Eva Jiřičná
  • Primabalerína londýnského baletu Darja Klimentová
  • Objevitel léku proti rakovině Antonín Holý
  • Topmodelka Tereza Maxová
  • Hokejista Jaromír Jágr
  • Brankář Petr Čech
  • Dirigent Libor Pešek