Dopravní podnik a společnost AŽD, která má zabezpečení nainstalovat, původně předpokládaly, že jim bude stačit pouze ohlášení stavby. Situace se změnila v okamžiku, kdy se zjistilo, jak komplikované jsou majetkové vztahy v případě dotčených pozemků kolem trati.
„Je jich celkem 522. Některé jsou přímo dotčené, bude se na nich kopat. Jiné jsou sousední a také musíme mít souhlas majitele. Situaci komplikuje i to, že 64 z nich je v ochranném lesním pásmu,“ uvedl obchodní ředitel společnosti AŽD Praha Petr Lapáček.
Představitelé dopravní společnosti počítají s tím, že budou kvůli stavbě
nuceni některé pozemky odkoupit. Podle Lapáčka budou někteří majitelé trvat na prodeji celých pozemků. „S tím počítáme. Jsme ochotni akceptovat ceny podle aktuální cenové mapy,“ uvedl provozní náměstek Dopravního podniku města Ostravy Radoslav Hanzelka.